Pábení opouští marketing, soustředí se na změny organizací

pondělí, 1. června 2020, 08:05 Aktuality, Reklama MediaGuru

Pábení chce především pomáhat organizacím se změnami, které povedou k udržitelnějšímu fungování.

Logo Pábení, zdroj: Pábení

Logo Pábení, zdroj: Pábení

Firma Pábení definitivně opustila práci tvůrců reklamního obsahu a designu webů. V centru jejího zájmu nadále zůstává design služeb a organizací. Na konci května prošla změnou, jejíž centrální myšlenkou má být posun k tvorbě řešení s respektem k principům udržitelnosti a cirkulární ekonomiky.

„I jako marketéři jsme vždycky začínali u lidí. Řešení jsme hledali v průniku potřeb uživatele, firmy a technických možností. Začali jsme si ale uvědomovat, že nám to nestačí. Že chceme naše designérské schopnosti upínat k cílům, které se dívají za horizont kvartálu a metriky zisku jako jediného měřítka úspěchu,“ vysvětluje posun firmy její zakladatel Roman Hřebecký.

Do konce minulého roku tvořily obrat firmy celkem tři pilíře: design služeb a customer experience, změny strategických procesů a chování uvnitř organizací a marketingová komunikace. S posledním pilířem se firma na online eventu 27. května oficiálně rozloučila.

„Kromě potřeb byznysu a uživatele je třeba brát v potaz i potřeby planety,“ říká nová filozofie firmy.

Roman Hřebecký, zdroj: Pábení

Roman Hřebecký, zdroj: Pábení

Pábení se zaměřuje na zakázky v komerčním, veřejném i neziskovém sektoru. Firma říká, že chce pomáhat organizacím se změnami, které povedou k udržitelnějšímu fungování.

„Vidíme, že stávající způsob života ve všech jeho podobách začíná být neudržitelný. Je nutné začít dělat věci jinak, a to na úrovni systémů. Udržitelná ekonomika stojí na kooperaci a koordinaci celých výrobních i spotřebitelských řetězců,“ vysvětluje Matěj Malecha, Lead Designer z Pábení.

Pábení vzniklo v roce 2015 a od té doby pracovalo pro zhruba 200 klientů. Jde např. o společnosti Kentico, Adastra, Česká spořitelna, MTS nebo Eurowag, z menších třeba Montessori Mozaika nebo Verdon Capite a jejich Fitrecepty. Řada klientů spadá také do veřejného a neziskového sektoru – například Masarykova univerzita, JIC, Hnutí Duha nebo UNIPA.

Za práci v oblasti obsahové strategie firma během své historie získala řadu ocenění, například oborovou cenu Zlatý středník v letech 2017 a 2019. Definitivní odklon od tohoto směru stvrdila firma navenek také změnou loga, webu a vizuální identity.

-mav-