Lemur 2020: Absolutním vítězem je projekt O2 a FleishmanHillard

čtvrtek, 11. června 2020, 19:00 PR MediaGuru

Projekt „České děti v kybersvětě“ se stal absolutním vítězem letošní soutěže Lemur 2020.

Zdroj: APRA

Zdroj: APRA

Absolutním vítězem jubilejního patnáctého ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2020 se stal projekt „České děti v kybersvětě“, který vytvořila společnost O2 ve spolupráci s platformou E- Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a agenturou FleishmanHillard. Cenu za přínos oboru získala Dita Stejskalová. Slavnostní předávání cen se poprvé konalo online nejen z Centra současného umění DOX+ v Praze, večerem provázel herec a moderátor Mikuláš Křen.

Z agentur nejvíce bodovala agentura AMI Communications s devíti oceněními, o druhou příčku se dělí agentury FleishmannHillard a Bison & Rose s osmi Lemury a na třetím místě se umístila agentura Ogilvy se sedmi trofejemi.

Cílem vítězného projektu „České děti v kybersvětě“ bylo edukovat veřejnost o rizicích internetu a nástrojích, které pomáhají čelit nástrahám online prostředí. Díky masivní komunikaci projekt oslovil prakticky každého a stal se také inspirací k natočení celovečerního dokumentu „V síti“, který mapuje online sexuální obtěžování mladých dívek. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategoriích Společenská odpovědnost a filantropie, Integrovaná komunikace a Technologie, IT. Projekt bodoval v konkurenci dalších 118 soutěžících, kteří podali celkem 243 přihlášek do 31 kategorií.

K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Akce a události (20 projektů), Digital & social media – spolupráce s influencery (18 projektů), Státní správa, politika, neziskový sektor (17 projektů) a Integrovaná komunikace (17 projektů). 

Přehled oceněných soutěže Lemur 2020

Umístění

Název projektu

Přihlašovatel

Zadavatel

Na projektu se dále podíleli

Komunikační disciplíny

Firemní komunikace

1.

Telefonní budky zvonily pro demokracii

FleishmanHillard

O2 CR

Oliver Advertising

2.

Startovací město

Raiffeisen stavební spořitelna

Raiffeisen stavební spořitelna

Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive

3.

Klíče ke svobodě

AC&C Public Relations

Assa Abloy

Assa Abloy

Společenská odpovědnost a filantropie

1.

České děti v kybersvětě

FleishmanHillard

O2 CR

Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci

2.

Klíče ke svobodě

AC&C Public Relations

Assa Abloy

Assa Abloy

3.

Lennonova zeď: Imagine there is no overturism

AMI Communications

Suverénní řád Maltézských rytířů

Pavel Šťastný (Plechárna)

Business to Business

1.

P.R.ciny

Bohuslav Bohuněk

 

 

2.

Jak vyhrát bez trumfů?

AC&C Public Relations

DKV Euro Service

SocialBooster

3.

Canon tiskne umění

My.cz

Canon

Canon

Business to Consumer

1.

Jak udělat z výčepních skutečné celebrity?

Bison & Rose

Pilsner Urquell

 

2.

Ledolezcem na vlastní cepín

Ogilvy

Centrum Černý Most

Fuel agency, Ice Tech

3.

Startovací město

Raiffeisen stavební spořitelna

Raiffeisen stavební spořitelna

Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive

Interní komunikace

1.

Inovartisin, doplněk korporátní stravy

Havas PR

Novartis

 

2.

Škoda Mobil – redesign

Škoda Auto

 

Boomerang Communication

3.

Nová huť v novém

AMI Communications

Liberty Ostrava

 

Krizová komunikace

1.

Lennonova zeď: Imagine there is no overturism

AMI Communications

Suverénní řád Maltézských rytířů

Pavel Šťastný (Plechárna)

Media relations

1.

#openforopera

ShrtCut Studio

Raiffeisenbank

 

2.

Startovací město

Raiffeisen stavební spořitelna

Raiffeisen stavební spořitelna

Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive

3.

Hnutí za více chuti a méně plýtvání

Ogilvy

Unilever ČR

Geometry Prague

Integrovaná komunikace

1.

České děti v kybersvětě

FleishmanHillard

O2 CR

Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci

2.

9 proti kolapsu zdravotnictví

Ewing PR

13 klíčových organizací v oblasti poskytování zdravotní péče

 

3.

Jak udělat z výčepních skutečné celebrity?

Bison & Rose

Pilsner Urquell

 

Oborové kategorie

Finanční trh a finanční služby

1.

SRNA index

AC&C Public Relations

pojišťovna Generali

Centrum dopravního výzkumu

2.

O riziku bez strašení

My.cz

NN Životní pojišťovna

NN Životní pojišťovna

3.

Startovací město

Raiffeisen stavební spořitelna

Raiffeisen stavební spořitelna

Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive

Spotřební zboží

1.

Sametový ležák

Svengali Communications

Plzeňský Prazdroj

Svengali Communications & Plzeňský Prazdroj

2.

Granku už je 40 let, jak to začalo?

Bison & Rose

Nestlé

 

3.

Den bez obalu

FleishmanHillard

Rossmann, Henkel ČR

 

Zdravotnictví

1.

Uteč plísni

Havas PR

Sandoz

 

2.

Tramvaj Čas je mozek

Bison & Rose

Medtronic_Čas je mozek

 

3.

Nedáme šanci meningokokům

Ogilvy

GlaxoSmithKline

 

Technologie, IT

1.

České děti v kybersvětě

FleishmanHillard

O2 CR

Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci

2.

Telefonní budky zvonily pro demokracii

FleishmanHillard

O2 CR

Oliver Advertising

3.

Pravda, nebo fake?

AC&C Public Relations

T-Mobile

T-Mobile

Státní správa, politika, neziskový sektor

1.

Recyklojízda aneb na kolech na baterky podporujeme třídění baterií

Open Communication

Ecobat

Ecobat

2.

Lennonova zeď: Imagine there is no overturism

AMI Communications

Suverénní řád Maltézských rytířů

Pavel Šťastný (Plechárna)

3.

9 proti kolapsu zdravotnictví

Ewing PR

13 klíčových organizací v oblasti poskytování zdravotní péče

 

Průmysl

1.

V hlavní roli strojař

Idea Please a Action Please

Fakulta strojní VŠB-TUO

 

2.

Klíče ke svobodě

AC&C Public Relations

Assa Abloy

Assa Abloy

3.

Už nikdy

Bison & Rose

Eurovia CS

Monte-Video

Služby

1.

Na pivo s hvězdou

Svengali Communications

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj

2.

S MyTimi na trh benefitů

AMI Communications

MyTimi

 

3.

Asociace horských středisek: Změna postoj médií ke skiareálům

AMI Communications

Asociace horských středisek

 

Zábava a sport

1.

Jak udělat z výčepních skutečné celebrity?

Bison & Rose

Pilsner Urquell

 

2.

Moon 50: Zpátky na Měsíc

Communication Lab, PIART, Slash PR

MVP events

Filip Reinöhl – sociální sítě

3.

Cin Cin výstava

Bison & Rose

Cinzano

 

Komunikační nástroje

Firemní publikace a časopisy

1.

Škoda Mobil – redesign

Škoda Auto

 

Boomerang Communication

2.

Zelené jádro

ČEZ

 

 

3.

Nová huť v novém

AMI Communications

Liberty Ostrava

 

Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery

1.

Ročenka LMC

Boomerang Communication

LMC

 

2.

Hlavní téma

Havas PR

Novartis

 

3.

Polaď Prahu

Ewing PR & Luova Publishing

Magistrát hlavního města Prahy

odbor dopravy MHMP, IPR Praha, PID, TSK, DPP, ICT, Středočeský kraj

Firemní publikace – blogy

1.

Knižní závisláci

FleishmanHillard

Knihy Dobrovský

Knihy Dobrovský, Adam Pýcha

2.

LMC Magazín

Boomerang Communication

LMC

 

3.

Chytrý blog AXA Health Keeper

Havas Worldwide Prague

AXA ČR a SR

 

Firemní publikace – webové stránky

1.

V hlavní roli strojař

Idea Please a Action Please

Fakulta strojní VŠB-TUO

 

Akce a události

1.

#openforopera

ShrtCut Studio

Raiffeisenbank

 

2.

Telefonní budky zvonily pro demokracii

FleishmanHillard

O2 CR

Oliver Advertising

3.

Koncerty pro jednoho

Elite Solutions

Klub nemocných cystickou fibrózou

Kytary.cz

Tisková konference

1.

Končím s hraním–online terapie, online PR

Ogilvy

Sananim

 

2.

Ledolezcem na vlastní cepín

Ogilvy

Centrum Černý Most

Fuel agency, Ice Tech

3.

Plejtvák do každého obýváku

Havas Worldwide Prague

Google ČR

Národní muzeum

Digital & social media – digitální komunikace

1.

V hlavní roli strojař

Idea Please a Action Please

Fakulta strojní VŠB-TUO

 

2.

#AMIDigitalIndex

AMI Digital

AMI Digital

Stem/Mark

3.

Aktivně a zdravě

Focus Agency

Vím, co jím a piju & Česká podnikatelská pojišťovna

Vím, co jím a piju

Digital & social media – social media

1.

Úředníci vyjeli na Colours

AMI Communications

Zastoupení Evropské komise v ČR

 

2.

Mrtvice online

Bison & Rose

Medtronic_Čas je mozek

 

3.

Roční KPI za tři měsíce: Doosangram ukazuje cestu lovebrandům

Mustard

Doosan Infracore EME

Doosan Infracore EMEA

Digital & social media – spolupráce s influencery

1.

Koncerty pro jednoho

Elite Solutions

Klub nemocných cystickou fibrózou

Kytary.cz

2.

Aktivně a zdravě

Focus Agency

Vím, co jím a piju & Česká podnikatelská pojišťovna

Vím, co jím a piju

3.

Startovací město

Raiffeisen stavební spořitelna

Raiffeisen stavební spořitelna

Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive

Vyhodnocení kampaní

1.

Končím s hraním–online terapie, online PR

Ogilvy

Sananim

 

2.

LEGO Technic – Testovací jízda na titulku

Ogilvy

LEGO Trading

 

3.

Moon 50: Zpátky na Měsíc

Communication Lab, PIART, Slash PR

MVP events

Filip Reinöhl – sociální sítě

Letos byl také zvolen nejlepší tiskový mluvčí, a to v soukromém sektoru i státní správě. Nejlepším tiskovým mluvčím v soukromém sektoru se stal Kamil Chalupa ze Zásilkovny, ve státní správě Prokop Voleník ze ZZS Ústeckého kraje.  

Vítězové kategorie Tiskový mluvčí

Tiskový mluvčí

Soukromý sektor

Státní správa

Umístění

Jméno a příjmení

Společnost/organizace

Umístění

Jméno a příjmení

Společnost/organizace

1.

Kamil Chalupa

Zásilkovna

1.

Prokop Voleník

ZZS Ústeckého kraje

2.

Iva Chaloupková

Česká advokátní komora

2.

Jiří Fröhlich

ČOI

3.

Iveta Štočková

Eurovia CS

3.

Jan Rýdl

ŘSD

Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ditě Stejskalové, která dlouhodobě patří k agentuře Ogilvy. „Obor public relations je její životní náplň i poslání. To je patrné zejména z toho, jak intenzivně se mu věnuje,“ uvádí k ocenění Michal Hoblík, člen výkonné rady APRA. Dita Stejskalová působila několik let jako předsedkyně výkonné rady APRA. V rámci svých aktivit pořádá školení, přednáší na univerzitách, věnuje se práci s mladými a lidmi a je spoluautorkou dvou knih o firemní komunikaci. V současné době je také aktivní členkou mezinárodní organizace Global Women in PR.

Celý online přenos slavnostního vyhlášení jsme sledovali živě. 

Živý přenos

Absolutní vítězem je projekt „České děti v kybersvětě“

čtvrtek, 11. června 2020, 20:37

Absolutním vítězem jubilejního patnáctého ročníku oborové soutěže Lemur 2020 se stal projekt „České děti v kybersvětě“, který vytvořila společnost O2 ve spolupráci s platformou E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci a agenturou FleishmanHillard.

Cena za přínos oboru PR byla udělena Ditě Stejskalové

čtvrtek, 11. června 2020, 20:28

Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ditě Stejskalové, která dlouhodobě patří k agentuře Ogilvy.

Nejlepším tiskovým mluvčím ve státní správě je Prokop Voleník

čtvrtek, 11. června 2020, 20:26

Vítězem kategorie Tiskový mluvčí – státní správa byl vyhlášen Prokop Voleník ze ZZS Ústeckého kraje

Nejlepším tiskovým mluvčím v soukromém sektoru je Kamil Chalupa

čtvrtek, 11. června 2020, 20:24

Nejlepším tiskovým mluvčím v soukromém sektoru se stal Kamil Chalupa ze Zásilkovny. 

Vyhodnocení kampaně: Zlato si odnáší Ogilvy

čtvrtek, 11. června 2020, 20:20

Druhé zlato, tentokrát v kategorii Vyhodnocení kampaně, si odnáší agentura Ogilvy za kampaň „Končím s hraním–online terapie, online PR“ pro Sananim. 

Spolupráce s influencery: Zlaté ocenění pro Elite Solutions

čtvrtek, 11. června 2020, 20:16

Koncerty pro jednoho“, to je zlatý projekt kategorie Spolupráce s influencery. Připravila ho agentura Elite Solutions ve spolupráci s Kytary.cz pro Klub nemocných cystickou fibrózou. 

Social media: První místo pro AMI a Zastoupení EK

čtvrtek, 11. června 2020, 20:13

Zlaté ocenění za sociální média si odnesla agentura AMI Communications, která je autorem kampaně „Úředníci vyjeli na Colours“ pro Zastoupení Evropské komise v ČR.

Digitální komunikace: Zlato pro „V hlavní roli strojař“

čtvrtek, 11. června 2020, 20:11

Již třetí zlato bylo uděleno kampani V hlavní roli strojař Fakulty strojní VŠB–TUO. Po kategoriích Průmysl, Firemní publikace – webové stránky boduje i v digitální komunikaci. Ocenění si odnáší agentury Idea Please a Action Please. 

Nejlepší tiskovou konferenci připravilo Ogilvy

čtvrtek, 11. června 2020, 20:06

První místo v kategorii Tisková konference si odnáší agentura Ogilvy, a to za akci „Končím s hraním–online terapie, online PR“ pro Sananim.

Akce a události: Zlato opět pro #openforopera

čtvrtek, 11. června 2020, 20:04

V pořadí druhé zlato putuje kampani #openforopera, využívající flashmob s hudebníky a zpěváky Státní opery na Hlavním nádraží v Praze. Pro Raiffeisenbank, generálního partnera Národního divadla, ji připravilo studio ShrtCut. 

Firemní publikace – webové stránky: Boduje opět „V hlavní roli strojař“

čtvrtek, 11. června 2020, 20:02

Druhé zlato si připisuje kampaň V hlavní roli strojař“ Fakulty strojní VŠB–TUO. Po Průmyslu zvítězila také v kategorii Firemní publikace – webové stránky, kde byla jediným nominovaným. Ocenění si odnáší agentury Idea Please a Action Please.

Firemní publikace – blogy: Zlato pro Knižní závisláky

čtvrtek, 11. června 2020, 20:00

Nejlepším firemním blogem byl porotou zvolen blog společnosti Knihy Dobrovský Knižní závisláci, na kterém spolupracuje agentura FleishmanHillard.Autorem myšlenky je Adam Pýcha. 

Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery: První místo pro Ročenku LMC

čtvrtek, 11. června 2020, 19:58

Ročenka společnosti LMC, kterou vytvořila agentura Boomerang Communication, boduje prvním místem v kategorii Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery. 

Firemní publikace a časopisy: Vítězí Škoda Auto

čtvrtek, 11. června 2020, 19:51

Zlaté ocenění v komunikační kategorii Firemní publikace a časopisy získává automobilka Škoda Auto za redesign časopisu Škoda Mobil, na kterém se podílela agentura Boomerang Communication. 

Zábava a sport: Vítězí Bison & Rose s prací pro Pilsner Urquell

čtvrtek, 11. června 2020, 19:49

Druhé zlato si připisuje kampaň značky Pilsner Urquell „Jak udělat z výčepních skutečné celebrity?“, pod kterou je podepsána agentura Bison & Rose. Využit byl Mezinárodní karlovarský festival, na kterém si výčepní zaběhli běh ve stylu filmu Vrchní, prchni. 

Služby: Zlato putuje za kampaní „Na pivo s hvězdou“

čtvrtek, 11. června 2020, 19:47

Další zlato získává agentura Svengali Communications, tentokrát v kategorii Služby za projekt „Na pivo s hvězdou“, který vytvořila pro Plzeňský Prazdroj. 

Průmysl: První místo pro kampaň „V hlavní roli strojař“

čtvrtek, 11. června 2020, 19:44

Kampaň „V hlavní roli strojař“ Fakulty strojní VŠB–TUO získává zlato v kategorii Průmysl. Autorem jsou agentury Idea Please a Action Please. 

Státní správa, politika, neziskový sektor: Zlato získává Recyklojízda

čtvrtek, 11. června 2020, 19:42

V kategorii Státní správa, politika, neziskový sektor zvítězila kampaň Recyklojízda aneb na kolech na baterky podporujeme třídění baterií“, kterou pro Ecobat připravila agentura Open Communication.

Technologie, IT: Zlato (již třetí) pro „České děti v kybersvětě“

čtvrtek, 11. června 2020, 19:40

Již třetí zlato si připisuje projekt „České děti v kybersvětě“ společnosti O2, na kterém spolupracovala agentura FleishmanHillard a platforma E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci. Tentokrát boduje v kategorii Technologie, IT. 

Zdravotnictví: První místo pro kampaň „Uteč plísni“

čtvrtek, 11. června 2020, 19:35

Kampaň „Uteč plísni“, kterou pro společnost Sandoz realizovala agentura Havas PR, zvítězila v kategorii Zdravotnictví. 

Spotřební zboží: Zlato pro Sametový ležák

čtvrtek, 11. června 2020, 19:33

První místo v kategorii Spotřební zboží bylo uděleno kampani Sametový ležák, kterou pro Plzeňský Prazdroj vytvořila agentura Svengali Communications. 

Finanční trh a finanční služby: První místo pro SRNA Index

čtvrtek, 11. června 2020, 19:31

Zlaté ocenění v oborové kategorii Finanční trh a finanční služby získal projekt SRNA Index, který pro pojišťovnu Generali vytvořila agentura AC&C. Podílelo se na něm i Centrum dopravního výzkumu.

Zlato za integrovanou komunikaci jde do O2 a FleishmanHillard

čtvrtek, 11. června 2020, 19:29

Další, v pořadí již třetí zlato si přebírá společnost O2 s agenturou FleishmanHillard, a to za projekt „České děti v kybersvětě“, na kterém spolupracovala i platforma E- Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Prvním místem byl oceněn již v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie. 

První místo za Media Relations získává #openforopera

čtvrtek, 11. června 2020, 19:26

Zlaté ocenění v kategorii Media Relations získává projekt #openforopera, který vytvořilo ShrtCutStudio pro Raiffeisenbank. 

První místo za krizovou komunikaci: Lennonova zeď: Imagine there is no overturism

čtvrtek, 11. června 2020, 19:21

Zlato v kategorii Krizová komunikace získává jediný finalista – projekt „Lennonova zeď: Imagine there is no overturism“. Projekt pro Suverénní řád Maltézských rytířů realizovala agentura AMI Communications. Podílel se na ni také Pavel Šťastný z Plechárny. 

Zlato za Interní komunikace přebírá Havas PR

čtvrtek, 11. června 2020, 19:19

Zlatem byla oceněna interní komunikace „Inovartisin, doplněk korporátní stravy“ společnosti Novartis, pod kterou je podepsána agentura Havas PR. 

Business to Consumer: Zlato pro Bison & Rose

čtvrtek, 11. června 2020, 19:16

První místo v kategorii B2C získává Bison & Rose za kampaň „Jak udělat z výčepních skutečné celebrity“ pro pivní značku Pilsner Urquell. 

Zlato za Business to Business pro Bohuslava Bohuňka

čtvrtek, 11. června 2020, 19:13

První místo v kategorii Business to Business si odnáší novinář Bohuslav Bohuněk za LinkedIn skupinu a knihu P.R.ciny.

Společenská odpovědnost a filantropie: První místo opět pro O2

čtvrtek, 11. června 2020, 19:11

I druhé vyhlášené zlato z kategorie Společenská odpovědnost a filantropie putuje do O2 a agentury FleishmanHillard, a to za projekt „České děti v kybersvětě“, na kterém spolupracovala i platforma E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci.

Zlato v kategorii Firemní komunikace přebírá O2

čtvrtek, 11. června 2020, 19:08

První místo v kategorii Firemní komunikace získal projekt „Telefonní budky zvonily pro demokracii“, pod kterým je podepsána společnost O2 s agenturou FleishmanHillard a podílela se na ní i agentura Oliver Advertising. 

Vyhlašování vítězů soutěže Lemur 2020

čtvrtek, 11. června 2020, 19:00

Vyhlašování vítězů jubilejního 15. ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2020 se letos koná v Centru současného umění DOX+ v Praze, ale bez diváků. Přenos probíhá prostřednictvím servisu Protext video ČTK, na webových stránkách www.ceskenoviny.cz i na FB profilu.