Reklamní investice v médiích klesly v květnu o pětinu
I v pátém letošním měsíci pocítila média dopady koronavirové krize, reklamní investice se podle monitoringu meziročně snížily o více než pětinu.
Objem monitorovaných reklamních investic v médiích v letošním květnu se obdobně jako v dubnu vlivem pandemie koronaviru výrazně snížil. V průměru byl meziročně nižší o více než pětinu (-22 %). Nejcitelněji byla v květnu poznamenána venkovní reklama, která se meziročně snížila téměř o polovinu. Ukazuje to monitoring společnosti Nielsen Admosphere.
Také pokles reklamy v tištěných médiích byl citelný, představoval necelých 40 procent. Přestože meziročně klesala i televizní reklama, z jednotlivých mediatypů vychází stále nejpříznivěji, a to meziročně -14 %. Rovněž rádiová reklama zaznamenala nižší pokles než venkovní reklama a tištěná média. Ve srovnání s loňským květnem se snížila o pětinu.
Za prvních pět měsíců letošního roku je díky televizní reklamě pokles v monitorovaných investicích stále relativně nízký. Ve srovnání s obdobím leden až květen 2019 je celkové snížení o necelá čtyři procenta.
Do přehledu není začleněna internetová reklama, u níž je monitorována pouze display reklama a video reklama.
Monitorované investice neodpovídají skutečným investicím směřovaným do nákupu reklamního prostoru v médiích.
-mav-