Seznam.cz loni zvýšil tržby, vystoupaly na 4,7 mld. Kč

úterý, 23. června 2020, 09:20 Internet & Mobil MediaGuru

Největší měrou se na meziročním růstu tržeb podílel reklamní systém Sklik, který v obsahové síti vykázal růst 15 %.

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Seznam.cz navýšil v roce 2019 meziročně svoje tržby o 4,7 % na 4,69 miliardy korun. V uplynulém roce hospodařil se ziskem před zdaněním 1,4 miliardy korun. Ten se ve srovnání s předloňským rokem mírně snížil (v r. 2018: 1,595 mld. Kč), profitabilitu ale firma udržela na hranici 30 %. Největší měrou se na meziročním růstu tržeb podílel reklamní systém Sklik, který v obsahové síti vykázal růst 15 %, uvedla v úterý ráno tisková mluvčí Aneta Kapuciánová.

„Rok 2019 jsme zasvětili zejména domovské stránce a s tím související personalizaci obsahu pro naše uživatele. Velké mediální domy i menší vydavatelé mají enormní zájem o umístění svých článků v našem nekonečném feedu, o čemž svědčí i počet partnerských webů, kterých je dnes kolem tří stovek. Počet prokliků z domovské stránky na obsah našich i partnerských webů se na konci roku 2019 zastavil na hodnotě 146 milionů měsíčně, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 17 %,“ sdělil Pavel Zima, co-CEO Seznam.cz.

Vývoj tržeb společnosti Seznam.cz (mld. Kč), zdroj: výroční zprávy a Seznam.cz

Vývoj tržeb společnosti Seznam.cz (mld. Kč), zdroj: výroční zprávy a Seznam.cz

Klíčovým rokem pro celou tuzemskou ekonomiku i českou internetovou jedničku bude podle Pavla Zimy aktuální rok. „Byli jsme při plánování nákladů pro letošní rok velmi opatrní, protože jsme tušili příchod ekonomické krize. Naše obavy potvrdila koronavirová epidemie, jejíž dopady ovlivňují český byznys. Naším cílem je i přesto udržet rozumnou míru profitability,“ přiblížil. Seznam.cz podle jeho slov zatím krizi přestál dobře. „Její následky ale ještě očekávám, a to zejména na přelomu letošního a příštího roku. To se teprve uvidí, jak připravení ve skutečnosti jsme,“ dodal.

V loňském roce začal server Mapy.cz spolupracovat s Booking.com. Nového designu se dočkalo také několik služeb, například Počasí.cz, Seznam Zprávy nebo Prohlížeč, který dnes využívá na všech platformách více než 1,5 mil. unikátních uživatelů. Za loňský rok si jej do svých mobilů stáhlo více než 1,2 mil. lidí. Do emailu byla integrovaná funkce Kalendář. Začátkem roku 2019 se po nákupu 100% podílu stala součástí skupiny Seznam regionální rádia Expres FM a Classic Praha.

-mav-