Na českém trhu vznikla další asociace zaměřená na tuzemskou esportovní scénu. Nese název Czech Electronic Sport Association (CESA). Asociace oznámila svůj vznik ve středu 24. června, ale reálně byla založena už v letošním únoru. CESA plánuje do dvou let spojovat na 100 tisíc hráčů. K jejím cílům patří i ukotvení esportu v akademickém prostředí.
Mezi její zakládající členy patří VŠB – Technická univerzita Ostrava, AT Computers a United Sport Partners.
„Naším cílem je vytvořit platformu, která bude spojovat esportovní a sportovní komunity, sjednotit pravidla a zajistit větší organizovanost domácího prostředí. Zasadíme se o uznání esportu sportem a chceme se stát odborným garantem metodického rozvoje na všech úrovních vzdělávacího systému i mimo něj,“ vysvětluje jeden ze zástupců zakládajících členů organizace a současně její viceprezident Alan Ilczyszyn.
CESA uvedla, že esport je stále rostoucím fenoménem. V roce 2019 ve světě zaujal 454 milionů diváků a globální výnos se vyšplhal na 1,1 miliardy dolarů (meziročně jde o téměř třetinový nárůst). Připomněla také, že finále hry League of Legends sledovalo v roce 2018 více diváků než finále NBA. Domácí komunita čítá na 900 tisíc hráčů a zasahuje až 3,4 milionu diváků.
Data o esportu a prezentaci CESA si můžete prohlédnout níže.
Na českém trhu už působí Česká asociace esportu (ČAE). Jejím cílem je zastupování zájmů českého esportu vůči veřejným institucím, médiím, sportovním organizacím a mezinárodním asociacím. Mezi důležité činnosti patří osvětová činnost v oblasti esportu a jeho propagace, profesionalizace a nastavování standardů a organizace a řízení domácích soutěží. V roce 2020 se ČAE spojila s Asociací gamingových klubů, která reprezentuje zájmy herních organizací.
„Díky spojení s Asociací gamingových klubů můžeme úzce pracovat na nových projektech s respektovanými lidmi našeho oboru. Již od založení České asociace esportu prosazujeme myšlenku, že tři klíčové pilíře fungování tohoto ekosystému tvoří organizátoři, herní kluby a hráči. Vstup AGK vnímám jako zásadní posun k tomu, aby každý pilíř měl své silné zastoupení,“ uvedl k plánům pro letošní rok Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.
-mav-