Designblok představuje letošní vizuál, tématem je Vášeň

středa, 22. července 2020, 09:50 Aktuality, Marketing, Reklama MediaGuru

Tématem letošního 22. ročníku mezinárodního festivalu Designblok je Vášeň. Vizuál odráží především vztah českých designérů k jejich práci.

Zdroj: Designblok

Zdroj: Designblok

Dvaadvacátý ročník mezinárodního festivalu Designblok proběhne od 7. do 11. října 2020, poprvé v prostoru Gabriel Loci na Praze 5. Výstava nábytku, doplňků, módy i šperků se bude soustředit především na lokální tvůrce, zahraniční program se konat kvůli omezením spjatých s pandemií koronaviru nebude. Letošním tématem je Vášeň.

Programovou novinkou je výstava Design Helps umístěná ve veřejném prostoru pražské Kampy, která nabídne návštěvníkům návrhy a díla designérů, jejichž prostřednictvím design pomáhá v krizi v oblastech zdravotnictví, sociální péče nebo životního prostředí. Druhou novinkou je program Můj sen, který Designblok vyhlásil na podporu šuplíkových projektů designérů. „Vzhledem k letošní globální situaci jsme se rozhodli výrazně akcentovat české tvůrce a značky. Máme radost, že jsme mohli designérům splnit sny, na které doposud nebyl čas ani peníze – Můj sen představí díla realizovaná právě díky finanční podpoře Designbloku. Je neuvěřitelné, kolik nových projektů designérů i značek letos na Designbloku uvidíme. Je to důkazem síly českého designu, který i v nelehkých dobách nachází cestu, přichází s inovacemi a nedá se zastavit. Věříme, že Designblok proběhne v plné formě s výjimkou zahraničního programu, jenž letos nemůže být naplněn. Omezení se dotkla mezinárodní soutěže Diploma Selection a účasti zahraničních hvězd,“ popsala ředitelka Designbloku Jana Zielinski.

Centrální prostor sloužící jako odpočinková zóna, dětská herna i dějiště doprovodného programu každoročně navrhuje jeden z přendích českých tvůrců. Letos se tohoto úkolu zhostí Jan Plecháč, kterému byl svěřen prostor proskleného Ambitu v srdci budovy a zároveň výstava na téma Vášeň protínající celý letošní ročník, instalace designérů i doprovodný program.

Vizuál dvaadvacátého Designbloku zachycuje české designéry Jana Plecháče, Barboru Procházkovou, Luisu Bělohlávkovou a duo Herrmann & Coufal. Jejich tváře jsou divákovi utajeny a do centra dění se dostávají objekty symbolizující jejich osobní vášeň k designu. „Vizuál letošního ročníku k tématu Vášeň odráží především vztah designérů k jejich práci. Každý ze čtyř tvůrců, které Salim Issa fotografoval, přistupuje ke své práci jinak. Barbora Procházková se zabývá udržitelností módy, Jan Plecháč přetavuje srdce v řemeslo, Eduard Herrmann a Matěj Coufal zkoumají fenomén Do It Yourself a Luisa Bělohlávková ukazuje, že někdy výzkum vede k zajímavým výsledkům. Přesto je jedno spojuje –  vášeň pro smysl designu, perfektní provedení řemesla a krása, kterou vnáší do života,“ popsal Jiří Macek, kreativní ředitel festivalu.

Grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery. Další varianty vizuálu budou odhaleny s blížícím se startem Designbloku.

-stk-