Flema přijímá přihlášky, letošní ročník se uskuteční
Harmonogram soutěže Flema, která se zaměřuje na využití médií v kampaních, by měl být obdobný jako v předešlých letech.
Soutěž Flema Media Awards, zaměřená na mediální kampaně a využití jednotlivých mediatypů, se v letošním roce uskuteční. Pořádající společnost Flemedia už otevřela možnost pro zasílání přihlášek do soutěže, zájemci se mohou přihlašovat do 19. července 2020.
„Se zlepšením situace jsme se po konzultacích s dlouholetými přihlašovateli do soutěže rozhodli soutěž letos uspořádat i přesto, že očekáváme nižší počet přihlášek," vysvětluje managing partner pořádající společnosti Hynek Cimoradský.
Harmonogram soutěže by měl obdobný jako v předešlých letech, oproti loňsku se ani nemění soutěžní kategorie.
Změny se ale týkají doprovodné konference Flema Media Conference, která se v tradičním podzimním termínu letos neuskuteční. Přesunuta byla na příští rok.
O průběhu letošního ročníku a také o tom, proč se soutěž nerozšíří o samostatnou kategorii zaměřenou na reklamy s tematikou Covid-19, se můžete dočíst víc v odpovědích Hynka Cimoradského, které zveřejňujeme níže.
Otázky pro Hynka Cimoradského
V jaké fázi jsou aktuálně přípravy na nový ročník soutěže Flema Media Awards?
Právě probíhá přihlašování kampaní do 15. ročníku soutěže, uzávěrka je v obvyklém termínu v červenci, letos tedy přesně v neděli 19. července. Následovat bude první kolo hodnocení (on-line), které skončí 7. září. Následně vyhlásíme v polovině září shorstlist soutěže.
Nakolik pandemie Covid-19 ovlivnila přípravy a podobu letošního ročníku soutěže?
Pandemie nás ovlivnila například v tom, že jsme nemohli uspořádat dva workshopy Jak vyhrát Flema Media Awards, které se měli v březnu uskutečnit v Bratislavě a v Praze. Také jsme přesunuli konferenci Flema Media Awards na rok 2021. Se zlepšením situace jsme se po konzultacích s dlouholetými přihlašovateli do soutěže rozhodli soutěž letos uspořádat i přesto, že očekáváme nižší počet přihlášek. Jedním ze vstřícných kroků bylo posunutí termínu včasné přihlášky z května na červen. Včasná přihláška byla zvýhodněna finančně a také poskytuje delší čas na přípravu podkladů ke kampaním. Harmonogram soutěže bude ale stejný jako v předchozích letech a soutěžní kampaně budou moci ukázat, že skvělé mediální plánování a inovativní komunikační strategie fungují v každé době. A o to více právě nyní.
Plánujete oproti loňskému ročníku nějaké změny v podobě soutěže – jiné kategorie, změna hodnocení atp.?
Ne.
Neuvažujete ani o zavedení kategorie, která by reflektovala komunikaci a reakci zadavatelů, agentur na Covid-19?
Vzhledem k tomu, že naší ambicí je hledat skvělé nápady v oblasti mediálního plánování, a reakce zadavatelů se odehrávala spíše v rovině obsahové a kreativní, nevidíme na novou kategorii prostor. Navíc máme standardní kategorie Nejlepší využití real-time marketingu a případně Nejodvážnější počin, ve kterých se právě efektivní a inovativní reakce na Covid-19 mohou z podstaty kategorie účastnit.
Zaujali vás některé kampaně, které se v souvislosti s Covid-19 objevily?
Vzhledem k omezeným možnostem na natáčení, a logicky i minimálním budgetům jsme mnoho převratných nápadů nezachytili, snad jen se světlou výjimkou písničky „Vem si roušku“. Na druhou stranu, každý zadavatel, který svůj prostor využil k edukaci lidí ohledně prevence covidu, zaslouží ocenění.
Jak odhadujete vývoj v marketingu a v komunikaci ve druhé polovině roku 2020?
Žijeme v propojeném světě, a zdaleka není jasné, jaké následky bude krize mít v ekonomikách, které nás zásadně ovlivňují. Inzerenti mohou být nuceni snižovat své výdaje, i když k tomu z lokálního pohledu nemusí být důvod. Vzhledem k celoročním garancím v televizi se tlak na snižování investic patrně přesune/přesouvá do tisku, OOH a rádia, které pravděpodobně na celou krizi doplatí nejvíce. Na druhou stranu, tyto media typy mohou „odvážným“ inzerentům nabídnout v současnosti více muziky a větší vizibilitu.
-mav-