Na sklonku loňského roku se Tomáš Jirsa vzdal své pozice vydavatele internetového serveru Info.cz poté, co se v médiích objevila informace, že jím vlastněná agentura C&B Reputation Management měla pro firmu Home Credit vylepšovat image Číny v českých médiích. „Na základě tvrzení a minimu podkladů jednoho novináře zde došlo ke zpochybnění celého segmentu PR. Nyní poté, co se Policie naprosto odmítla zabývat trestním oznámením, které na základě těch článků bylo podáno, chceme celý příběh doříct z naší strany. Myslím, že na to máme nárok, protože se nic nekalého nedělo,“ říká k celé kauze Jirsa, který v následujících měsících plánuje otevřít debatu na téma současného fungování nejen oboru public relations, ale i novinařiny.
O rebrandingu agentury C&B Reputation Management Jirsa neuvažuje. „Jsem na 100 % rozhodnut, že značka C&B Reputation Management je i přes nedávnou krizi dobrá a chci ji zachovat. Otazník jen visí nad tím, zda název skupiny C&B bude stačit i pro všechny nové aktivity, nebo bude nutné se nové situaci přizpůsobit,“ vysvětluje.
Nové aktivity rozjíždí Jirsa poté, co se po odchodu z Info.cz vrátil do výkonné role ve vedení své komunikační skupiny C&B. Zde nyní dochází k restrukturalizaci a majetkovým změnám. Ze skupiny se zcela odděluje politický marketing, který bude nadále nabízet pouze agentura Kingmakers. Tu stoprocentně ovládl Tomáš Sazima, jenž naopak Tomáši Jirsovi prodal svůj 10% podíl ve skupině. C&B tak bude své služby nabízet pouze komerčním subjektům. „Jedná se o úplné majetkové oddělení firem, které by mělo být v dohledné době zapsáno v obchodním rejstříku,“ upřesňuje Tomáš Jirsa.
Rádi bychom postavili určitou síť podcastů, v níž bychom jednak nabízeli reklamní prostor pro spolupráci již existujících podcastů s kvalitním zpracováním a zavedenými moderátory, jednak tvořili podcasty firmám na klíč.
Vydělení agentury Kingmakers však není jediná změna ve skupině. Vzniká v ní i nová mediální agentura Media Value. „Pracovně ji nazývám mediálka 2.0, jejímž cílem bude flexibilně nacházet a kombinovat tradiční formáty s těmi novými,“ přibližuje Jirsa s tím, že zaměřovat se chce mimo jiné na sféru influencer marketingu a rostoucí nabídku podcastů. „Rádi bychom postavili určitou síť podcastů, v níž bychom jednak nabízeli reklamní prostor pro spolupráci již existujících podcastů s kvalitním zpracováním a zavedenými moderátory, jednak tvořili podcasty firmám na klíč,“ dodává Jirsa, jenž do nové agentury právě nabírá zaměstnance.
„Agentura bude stavět především na flexibilitě. Podle mě je chyba držet se rigidních struktur, které v současnosti přestávají fungovat. Například v USA už podcasty nabourávají dosavadní mediální scénu, proto si se zavedenými škatulkami už nevystačíme,“ myslí si Jirsa, který společně s Michalem Půrem, šéfredaktorem již zmíněného serveru Info.cz, připravuje podcast Insider. „Insider je naší soukromou aktivitou, což se snažíme komunikovat na našich webových stránkách. S určitými médii jen uzavíráme partnerství,“ popisuje Jirsa. Mezi partnery figuruje nejen Info.cz, ale i Rádio Zet, obojí patřící Danielu Křetínskému.
Podle mě zde existuje prostor pro produkt, který by na bázi čtvrtletní zprávy poskytoval firmám pravděpodobnostní scénáře vybraných společenských dějů, ať už byznysových, regulatorních, nebo mediálních.
Další novinkou je nově vznikající analytická entita, která by na základě dat a analýz predikovala zásadní společenské děje. „Podle mě zde existuje prostor pro produkt, který by na bázi čtvrtletní zprávy poskytoval firmám pravděpodobnostní scénáře vybraných společenských dějů, ať už byznysových, regulatorních, nebo mediálních. Příkladem může být například pravděpodobnost budoucích koalic po krajských volbách nebo třeba vliv výsledků krajských voleb na vládu a její motivaci zavést nebo vypnout kurzarbeit,“ vysvětluje Tomáš Jirsa, který se v tomto ohledu netají inspirací americkou firmou FiveThirtyEight.
S novým produktem, který by měl být představen do konce letošního roku, chce Jirsa cílit primárně na firmy, kterým by měl pomoci k orientaci v rychle se měnící době. V úvodu se chce zaměřit na tuzemské krajské volby a americké prezidentské volby. „Nebude to křišťálová koule, spíše taková hůlka, o kterou se budou firmy ve svém rozhodování moci opřít,“ doplňuje.
-stk-