Michael Kors, Versace či Jimmy Choo zavřou na 170 obchodů

čtvrtek, 9. července 2020, 08:45 Aktuality, Retail MediaGuru

Skupina Capri, vlastnící značky Michael Kors, Versace či Jimmy Choo, se obává výrazného propadu prodejů. Během dvou let plánuje uzavřít na 170 prodejen.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Americká luxusní skupina Capri, do jejíhož portfolia patří značky Jimmy Choo, Michael Kors nebo Versace, počítá s výrazným až 70% propadem svých prodejů.  Z tohoto důvodu chce během dvou následujících let zavřít 170 svých obchodů po světě.

Svůj finanční rok uzavřela Capri 28. března. Poslední čtvrtletí zaznamenala propad prodejů o 11,3 %, loňský zisk 19 mil. dolarů se propadl do ztráty ve výši 551 mil. dolarů. Nejhůře byla zasažena značka Jimmy Choo, jejíž prodeje spadly o 23 %. V případě brandu Michael Kors, který se se snižujícími prodeji potýká už delší dobu, poklesly o 18,4 %.

Nicméně to nejhorší má podle skupiny teprve přijít, do konce června očekává již zmíněný 70% propad. I když se prodeje ve znovuotevřených obchodech patřící skupině vrátil na úroveň 50 % až 75 % loňského roku, ztráta je generována zejména v obchodních domech v Číně.

Úspornými opatřeními, mimo jiné uzavřením 170 obchodů, chce Capri ušetřit v novém finančním roce na 150 mil. dolarů. Cílem je se dostat do zisku v prvním pololetí příštího roku.

Pandemie koronaviru se na luxusním módním průmyslu značně podepsala. Podle předpovědi společnosti Bain & Company bude návrat k předpandemickým hodnotám jen velmi pozvolný.

Luxus se bude z pandemie vzpamatovávat pomalu

čtvrtek 30. dubna 2020

-stk-