Americká luxusní skupina Capri, do jejíhož portfolia patří značky Jimmy Choo, Michael Kors nebo Versace, počítá s výrazným až 70% propadem svých prodejů. Z tohoto důvodu chce během dvou následujících let zavřít 170 svých obchodů po světě.
Svůj finanční rok uzavřela Capri 28. března. Poslední čtvrtletí zaznamenala propad prodejů o 11,3 %, loňský zisk 19 mil. dolarů se propadl do ztráty ve výši 551 mil. dolarů. Nejhůře byla zasažena značka Jimmy Choo, jejíž prodeje spadly o 23 %. V případě brandu Michael Kors, který se se snižujícími prodeji potýká už delší dobu, poklesly o 18,4 %.
Nicméně to nejhorší má podle skupiny teprve přijít, do konce června očekává již zmíněný 70% propad. I když se prodeje ve znovuotevřených obchodech patřící skupině vrátil na úroveň 50 % až 75 % loňského roku, ztráta je generována zejména v obchodních domech v Číně.
Úspornými opatřeními, mimo jiné uzavřením 170 obchodů, chce Capri ušetřit v novém finančním roce na 150 mil. dolarů. Cílem je se dostat do zisku v prvním pololetí příštího roku.
Pandemie koronaviru se na luxusním módním průmyslu značně podepsala. Podle předpovědi společnosti Bain & Company bude návrat k předpandemickým hodnotám jen velmi pozvolný.
-stk-