Na trh přichází budka na nedopalky – Bouda pro špačka

sobota, 11. července 2020, 07:45 Aktuality, Marketing, Reklama MediaGuru

Výrobce alternativních popelníků Bezvajglu.cz vyvinul vlastní produkt na cigaretové nedopalky. Při propagaci spoléhá na punkový spot.

Bouda pro špačka neboli Hutt for Butt, zdroj: bezvajglu.cz, photo: All Time Photo

Bouda pro špačka neboli Hutt for Butt, zdroj: bezvajglu.cz, photo: All Time Photo

Český výrobce, jenž od roku 2014 vyvíjí produkty na podporu ekologie, přichází na trh s novinkou v podobě městského popelníku pro čisté město, proti kontaminaci životního prostředí a hynutí vodních druhů. Pod názvem Bouda na špačka (Hutt for Butt) nabízí společnost Bezvajglu.cz originální popelník vyvinutý interním týmem.

„Na vývoji budky jsme pracovali intenzivně téměř tři roky. Hledali jsme ty nejlepší materiály a unikátní konstrukční řešení, díky kterému nyní můžeme uvést jako první výrobce na světě kompletní produkt pro etické odchycování nenápadného odpadu, jako je nedopalek. Bouda na špačky řeší globální problémy s kontaminací životního prostředí,“ popisuje zakladatel Bezvajglu.cz a tvůrce Budky na špačka Petr Kukla.

Bezvajglu.cz chce ovlivňovat chování spotřebitelů tabákových výrobků tím směrem, aby své nedopalky začali považovat za odpad, který je potřeba vyhodit do kapesního popelníčku či do Boudy na špačka. „Odpad, který nám z očí zmizí, celou řadu ekosystémů stále bolí,“ dodává Kukla.

Bouda na špačky, jež je velikosti A5, má sedlovou střechu s otvorem na nedopalek. Spodní část je řešená padacím mostem na západku a klíček pro jednoduché a jednoruční vysypání. Materiál tvoří nerez, spojovací materiál a šrouby pozink. Na zadní stěně jsou dva otvory pro našroubování přímo na zeď, či na stojan.

Design je dílem interního týmu Bezvajglu.cz. Logo vychází přímo z konstrukce a je jasně čitelné. V komunikaci, která je zaměřena na sociální sítě, využívá spotu se záměrně punkovým charakterem. Hudební podkres tvoří skladba Complicated od české skupiny Adovany.cz. „Vizuálnímu stylu nechybí prvky humoru, nadsázky a punku. Bezvajglu.cz je živá platforma, která spojuje lidi, emoce, ekologii a mění svět tím, že podporuje přírodu,“ přibližuje Babu Sedláčková z All Time Photo, která vytvářela s produktem fotografický koncept.

Bezvajglu.cz se alternativního přístupu nebojí, ale záměrně s ním punkově pracuje. Hudebně se propojil s profesionální kapelou Adovany.cz, která ke spotu poskytla svůj hit Complicated.

S výraznější marketingovou podporou novinky však Bezvajglu zpočátku nepočítá. Chce si tak ověřit, jestli i bez masivní marketingové podpory vstoupí produkt do povědomí pouze přes online kanály a sociální sítě.

Od června je Bouda na špačka v prodeji v e-shopu. Mezi jejími klienty se řadí Keep It Clean, Samurai shot, Kampus Hybernská, Impact Hub nebo obec Hrobce, jež si koupila již 10 budek. Rovněž na ni narazí návštěvníci Uměleckoprůmyslového muzea v Praze.

„Nejedná se o produkt zaměřený jen na uvědomělé kuřáky. Naopak. Chceme nabídnout díky propojením se státní správou produkt všem, kteří mají rádi čisté prostředí a přírodu kolem nás a chtějí si dopřát i kreativní design. Bouda na špačka je vyrobená s minimálním dopadem na planetu a zároveň spojuje lidi s podobným myšlením,” vysvětluje Petr Kukla.

Autor textu: Tereza Janečková