Twitter zvýšil počet uživatelů, výnosy z reklamy ale klesly
Meziroční třetinový nárůst počtu denních aktivních uživatelů, ale také pětinový pokles výnosů oznámila síť Twitter za druhé čtvrtletí 2020.
Výnosy provozovatele sociální sítě Twitter ve druhém letošním čtvrtletí dosáhly 683 mil. USD a v meziročním srovnání se snížily o 19 %. Důvodem poklesu jsou dopady pandemie na reklamní trh. Reklamní výnosy společnosti klesly ještě o něco více, a to o 23 %.
Naopak počet denních aktivních uživatelů vystoupal ve druhém čtvrtletí na 186 milionu, což bylo meziročně o 34 % víc.
„Již dříve jsme uvedli, že v prvním čtvrtletí došlo k rozsáhlému ekonomickému snížení a k výraznému pokles globálních výdajů na reklamu v důsledku pandemie o 27% za poslední tři týdny v březnu. Po většinu období Q2 došlo k drobnému zotavení, s výjimkou konce května do poloviny června, kdy mnoho značek zpomalilo nebo pozastavilo výdaje v reakci na občanské nepokoje v USA. Během posledních tří týdnů v červnu se tržby z reklamy meziročně snížily o 15%. Poptávka se postupně zlepšovala,“ popsalo vedení společnosti vývoj v posledních měsících.
-mav-