V žebříčku Recma vede za 2019 Médea před OMD a PHD

čtvrtek, 23. července 2020, 10:55 Reklama MediaGuru

Žebříček mediálních agentur sestavila také společnost Recma. Řadí agentury podle celkového objemu za rok 2019.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

V žebříčku mezinárodní společnosti Recma, která monitoruje trh mediálních agentur, tvořily trojici největších mediálních agentur za rok 2019 podle celkových billings (reklamní rozpočty klientů) agentury Médea, OMD a PHD

Recma udělila MediaGuru.cz souhlas s publikováním výsledků za Českou republiku za rok 2019 tak, že je možné zveřejnit pouze TOP 5 mediálních agentur. Z tohoto důvodu nezveřejňujeme celý žebříček a ani výsledky za jednotlivé skupiny mediálních agentur. 

Médea zůstává na čele žebříčku jednotlivých mediálních agentur s objemem za rok 2019 ve výši 290 mil. euro. Na druhou příčku se dostala OMD (221 mil. euro), sesterská PHD potvrdila v žebříčku pozici třetí nejsilnější agentury (211 mil. euro). Čtvrtá v pořadí je Mediacom a do první pětice nejsilnějších se podle žebříčku Recma dostala agentura Knowlimits.

TOP 5 mediálních agentur na českém trhu 2019

pořadí agentura tržní podíl billings (mil. EUR)
1. Médea 15,6% 290
2. OMD 11,9% 221
3. PHD 11,4% 211
4. MediaCom 9,1% 170
5. Knowlimits 8,7% 161

Zdroj: Recma

Celková aktivita je metrika, kterou Recma používá pro kvantitativní hodnocení mediálních agentur. Zahrnuje tradiční média (TV, rádio, tisk, venkovní reklama, kino), tak i digitální kanály, kde se až na některé výjimky nevychází  z reklamního monitoringu. Recma také poskytuje informace o „integrovaných výdajích“ (tradiční média a jejich diverzifikace).

Oba dostupné žebříčky mediálních agentur, které sestavují mezinárodní společnosti, tak potvrzují za rok 2019 vedoucí trojici agentur a shodují se také na čtveřici v TOP 5 nejsilnějších. Mírné odlišnosti jsou v pořadí některých agentur. 

-mav-

Pozn.: Sever MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD ze skupiny Omnicom Media Group.