Zahájila další streamovací služba Peacock, zatím jen v USA

středa, 22. července 2020, 07:30 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Na americkém trhu přibyla další streamovací služba Peacock, za kterou stojí NBCUniversal. Expanze do dalších zemí je v plánu.

Zdroj: Peacock

Zdroj: Peacock

Ve středu 15. července oficiálně odstartovala další služba pro streamování videa. K Netflixu, AppleTV+, Disney+ či HBO Max přibyl nový hráč s názvem Peacock, za nímž stojí společnost NBCUniversal, vlastnící například televizní síť NBC nebo hollywoodská studia Universal Pictures. Zatím je k dispozici jen v USA, v plánu má však i expanzi na zahraniční trhy. 

Služba Peacock byla zákazníkům vybraných služeb Comcastu (konglomerát, pod který spadá NBCUniversal) přístupná již od letošního dubna. Nyní se však otevírá pro všechny na americkém trhu. Možné je ji spustit nejen na televizních obrazovkách, ale i mobilních telefonech nebo tabletech, a to s operačním systémem iOS i Android. Od tohoto týdne je možné ji „naladit“ i na Sony PlayStation 4. 

Podobně jako konkurence kombinuje Peacock vlastní pořady z produkce NBC s videotékou. V nabídce jsou mimo jiné filmy jako Jurský park, Erin Bronkovich, Mamma Mia, Čelisti nebo Shrek. Ke zhlédnutí budou k dispozici i série Bourne, Já, padouch nebo Rychle a zběsile. 

Zákazníky chce Peacock oslovit různými balíčky. Jeden z nich je dokonce zdarma – jen za registraci je možné zhlédnout až 13 tisíc hodin obsahu, čítající starší i novější produkci, vybrané fotbalové zápasy Premier League či  do budoucna i přenosy z olympiády. Diváci se však při této volbě musí smířit s reklamou vysílanou během pořadů. Za 4,99 dolarů měsíčně si může zákazník předplatit Peacock Premium s 20 tisíci hodinami obsahu včetně předpremiér pořadů The Tonight Show Starring Jimmy Fallon nebo Late Night With Seth Meyers, nicméně i nadále s reklamou. Za 9,99 USD měsíčně je pak celá služba bez reklam. 

Bezplatnou verzí vychází Peacock vstříc aktuální situaci na trhu. „Máme několik důvodů si myslet, že tato varianta bude na trhu rezonovat. Pozorujeme totiž už známky únavy z předplatného, kdy lidé mají tolik možností, za co mohou platit. Výzkum, který jsme si udělali, navíc ukazuje, že vyhledávají levnější alternativy. Očekává se, že se diváci nechtějí dívat na reklamy, ale osobně si nemyslím, že je to pravda. Existuje početná skupina spotřebitelů, kteří rádi přijmou jiný model,“ uvedl v rozhovoru se CNN šéf nové streamovací služby Matt Strauss.  

NBCUniversal má v plánu vstoupit se svou novou službou i do zahraničí. Kdy přesně, však známo není. Prozatím se bude soustředit na svůj domovský trh v USA. 

Peacock se tak zařadil na trh, který se v poslední době zaplnil. V květnu odstartovala služba HBO Max. Loni na podzim zahájila AppleTV+ a také Disney+, která postupně rozšiřuje své evropské pokrytí. Streamovací služby v posledních měsících také značně těžily z pandemie koronaviru, která lidi po celém světě uzavřela doma. Netflix tak ve druhém čtvrtletí letošního roku zaznamenal vyšší než očekávaný růst počtu předplatitelů. Celkově jich má  193 milionů.

Netflix rostl i ve druhém čtvrtletí, dál ale očekává zpomalení

pátek 17. července 2020

-stk-