Na závěr slavnostního galavečera Basketbalista roku představila Česká basketbalová federace novou značku CZ Basketball. Jejím cílem je nejen komunikačně sjednotit celý český basketbal, a především podpořit jeho vnímání jako životního stylu spíše než jen sportovní hry. V neposlední řadě chce k basketbalu přitáhnout další fanoušky i mládež. Autorem je grafické studio Dynamo, na přípravě se podílela také agentura Raul.
„Je to pro nás významný krok, jak basketbalu získávat pozornost i mimo palubovku. Na změně jsme pracovali opravdu dlouho a všechny kroky společně s agenturami promýšleli. Dnešek vnímáme jako šanci změnit vnímání basketbalu jak u široké veřejnosti, tak i u nás samých," uvedl k nové identitě předseda České basketbalové federace Miroslav Jansta.
Základem nového loga se stal basketbalový míč, který je doplněn o grafický prvek znázorňující spin točícího se míče či okamžik, kdy míč prochází obroučkou, tedy zásadní moment hry a cíl každého basketbalisty. V logu je možné rovněž vidět prstenec „planety basketbal“.
Národní barvy českého basketbalu tvoří oranžová spolu s modrou a bílou. Přívlastek „český“, v posledních letech používaný u většiny národních sportovních organizací, nahrazuje varianta CZ Basketball. Prolínání češtiny a angličtiny má posílit souvislost s mezinárodním basketbalovým prostředím a také přispět ke snadnější komunikaci na webu a sociálních sítích.
„Nová vizuální identita je založená na kombinaci několika prvků. Kromě samotného loga, které je zároveň internetovou doménou, je to typická práce se vzorem, barvami a siluetami nebo fotografiemi hráčů a hráček. To vše drží pohromadě velmi dynamická typografie, která umožňuje kouzlit se sdělením a vizuály podobně jako ti nejlepší hráči kouzlí s míčem na palubovce. Ostatně i samotný symbol míče občas překvapí nějakou grafickou fintou,“ popsal šéfgrafik studia Dynamo Jan Šlégr.
V nové vizuální identitě byla spuštěna i speciální stránka na adrese cz.basketball, kde jsou uvedeny hlavní důvody k přechodu na novou značku, videa nebo vizuální vývoj českého basketbalu. V průběhu září pak bude na této adrese spuštěn nový hlavní web českého basketbalu.
V průběhu dalších týdnů budou představována loga, která budou z vizuální identity CZ Basketball vycházet a postupně sjednotí celý basketbal. Změna tak čeká nejen obě nejvyšší basketbalové soutěže Kooperativa NBL a Renomia ŽBL, ale i basketbal 3x3 či minibasketbal.
Další novinkou je lifestylová značka CZ BSKT, jež je určena především široké veřejnosti a fanouškům českého basketbalu. Projeví se například na merchandisingu – první kousky z nové kolekce je možné zakoupit již ve fanshopu.
-stk-