Diskontní řetězec Action otevírá v Česku první dvě prodejny
Původem nizozemský řetězec Action otevírá ve čtvrtek 27. srpna dvě prodejny – v Hradci Králové a Kladně. Do konce roku jich bude mít pět.
Nizozemský diskontní řetězec Action vstupuje na český trh. Ve čtvrtek 27. srpna otevírá své první dvě prodejny – v Hradci Králové a Kladně. Původně měla společnost do Česka vstoupit již v dubnu. Kvůli pandemii koronaviru však bylo otevření prvních prodejen o několik měsíců odloženo. „Podobně jak jiné firmy, i my jsme museli své letošní plány přizpůsobit situaci s Covid-19. Nyní však úspěšně naplňujeme původní plán naší expanze v České republice a v krátké době zde otevřeme celkově pět našich prodejen,“ říká Sander van der Laan, CEO Action.
V průběhu následujících dvou týdnů budou otevřeny další tři prodejny v Moravskoslezském kraji: v Ostravě, Opavě a ve Frýdku-Místku. Do budoucna počítá Action s další expanzí po celé republice, pobočka by měla být i v Praze. Každá z tuzemských prodejen Action bude mít přibližně 15 zaměstnanců.
Česká republika je osmou zemí, kde Action působí. Začínal v Nizozemsku, své obchody má i v Belgii, Lucembursku, Německu, Rakousku, Polsku a ve Francii. „Česká republika je pro nás zajímavou destinací. Sousedí s trhy, kde již působíme, a tudíž se dá snadno integrovat do našeho dodavatelského řetězce. Zároveň se jedná o ekonomicky silnou zemi s dobrou infrastrukturou a zákazníky, kteří sice při nakupování zohledňují výhodnost ceny, ale oceňují také kvalitu produktů. Proto věříme, že si tuzemští zákazníci koncept Action založený na nízkých cenách a dynamickém obměňování sortimentu oblíbí,“ dodává Sander van der Laan.
Action nabízí celkem 14 produktových kategorií, například DIY, hračky a zábava, papírnictví a hobby, multimédia, domácnost, zahrada a outdoor, praní a čištění, jídlo a pití, osobní péče, domácí mazlíčci, sport, oblečení a textilie či sezónní produkty.
V sortimentu má více než 6000 produktů, přičemž alespoň 1500 z nich stojí méně než 25 korun. Dvě třetiny sortimentu se během roku promění, každý týden tak přichází až 150 nových produktů. „Zákazníci tak u nás mohou nakupování pojmout jako hledání pokladů,“ přibližuje koncept založený na momentu překvapení Monique Groeneveld, generální ředitelka pro rozvoj na nových trzích, která je momentálně zodpovědná za působení Action na českém trhu.
V nabídce Action kombinuje brandované výrobky se svými privátními značkami, kterých má kolem 70. Zákazníci si tak mohou vybrat například v krmivech pro zvířata mezi Pedigree a privátní značkou Pinky. Nabídka je většinou centralizovaná, nicméně na trzích, kde řetězec působí už více let, jsou k dostání i lokální produkty. Důraz je kladen rovněž na udržitelnost, zařazené má například dětské oblečení z ekologické textilie a od začátku letošního roku neprodává jednorázové plasty.
Design prodejny se uzpůsobuje její ploše, která se pohybuje mezi 850 až 2000 m2. Podoba a uzpůsobení je stejné na všech trzích. Vchod do prodejny má působit co nejvíce otevřeně. Regály jsou nízké, aby mohli návštěvníci přehlédnout celou prodejnu najednou. Hned po vstupu do prodejny je umístěna časově omezená nabídka týdne, která představuje výběr z vícera produktových kategorií. Své místo zde mají také sezónní produkty, například dekorace či hračky. Zatímco v létě jsou nabízeny spíše nafukovací hračky do vody, nyní se dává přednost hračkám, které lidé nakupují jako vánoční dárky.
Action provozuje v osmi zemích přes 1 600 obchodů. Má přes 50 000 zaměstnanců, z nichž více než 41 000 zaměstnává přímo. V roce 2019 dosáhla hodnota celkových prodejů společnosti výše 5,1 miliardy eur.
-stk-