Pandemie posílila mobil, vzrostly výdaje za aplikace i hry
Postavení mobilních zařízení v době pandemie koronaviru posílilo. Oproti předchozímu pololetí vzrostl počet stahování i výdajů za aplikace.
![Zdroj: Shutterstock](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/13751/appstore_shutterstock.jpg)
Zdroj: Shutterstock
Pandemie koronaviru, jež uzavřela na několik měsíců lidi do jejich domovů, přispěla mimo jiné k akceleraci růstu mobilních zařízení. Lidé v karanténě více stahovali mobilní aplikace, a to jak herní, nákupní či videokonferenční. Rovněž vzrostl zájem i o sledovaní videí na mobilu přes sociální sítě či streamovací služby typu Netflix nebo Disney+. Vyplývá to z reportu společnosti App Annie.
Za první letošní pololetí bylo na platformách iOS i Android staženo celkem 64 miliard aplikací a her, což je o 10 % více než v předchozím půlroce. Růst byl v rekordním dubnu, kdy bylo zaznamenáno 12 miliard stažení, o 25 % vyšší, než byl průměr v loňském druhém pololetí.
![Počet stažení mobilních aplikací a her dle měsíců, zdroj: App Annie](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/13750/app_globaldownload.png)
Počet stažení mobilních aplikací a her dle měsíců, zdroj: App Annie
Spolu se stahováním vzrostly i spotřebitelské výdaje za hry a aplikace. Za první pololetí za ně utratili lidé po celém světě více než 50 miliard dolarů (1,1 bilionu korun), o 10 % více než v předchozím pololetí. Největší výdaje byly zaznamenány v květnu, kdy bylo na mobilní aplikace a hry vynaloženo 9,4 mld. dolarů (208 mld. korun).
![Vývoj měsíčních spotřebitelských výdajů za mobilní hry a aplikace, zdroj: App Annie](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/13749/app_globalconsumerspend.png)
Vývoj měsíčních spotřebitelských výdajů za mobilní hry a aplikace, zdroj: App Annie
V neposlední řadě se zvýšil také čas strávený na mobilních zařízeních, a to na více než 1,6 bilionu hodin. Nejvíce času na mobilu trávili každý den v Indonésii, Indii a Brazílii.
K celkovému růstu užívání mobilních zařízení přispěly nejen hry, sociální sítě, ale i možnost nakupovat online nebo sledovat na mobilu videa, filmy či seriály. Zvýšený zájem zaznamenaly finanční aplikace, aplikace na doručování jídla a také nákupní aplikace.
Spolu s růstem aktivity na mobilních zařízeních vzrostly i reklamní investice do mobilní reklamy. V USA kupříkladu narostly v období od ledna do června o 70 %, zájem byl především o formát zvaný interstitial ad.
-stk-