Zisk skupiny TV Nova loni vystoupal na 810 mil. korun
Televizní skupina Nova vykázala loni nárůsty v tržbách i v zisku, ukazují výsledky za rok 2019.
Televizní skupina Nova zvýšila v loňském roce tržby z prodeje výrobků a služeb o sedm procent na 5,5 mld. Kč. Čistý zisk televizní skupiny se meziročně zvýšil o téměř 240 mil. Kč na 810 mil. Kč. Společnost už rozhodla o tom, že loňský zisk převede na účet nerozděleného zisku z minulých let. Vyplývá to z výroční zprávy TV Nova za rok 2019.
Struktura tržeb TV Nova ukazuje, že hlavním zdrojem příjmu jsou stále výnosy z televizní reklamy, které se loni meziročně zvýšily o 6 % na 4,3 mld. Kč. Ostatní výnosy jsou v porovnání s televizní reklamou menšinové. Meziročně nejvíce rostly výnosy z prodeje internetové reklamy na 251 mil. Kč (+42 %) a z prodeje předplatného kabelové televize na 349 mil. Kč (+17 %). Z poskytování placené video služby Voyo dosáhla Nova loni čistých výnosů ve výši 51,8 mil. Kč (meziročně +11 %).
Základní výsledky TV Nova v roce 2019 (tis. Kč)
2019 | 2018 | změna (%) | |
tržby z prodeje výrobků a služeb | 5 453 979 | 5 102 829 | +6,9 |
provozní výsledek hospodaření | 1 529 421 | 1 258 072 | +21,6 |
výsledek hospodaření za účetní období | 810 154 | 571 177 | +41,8 |
čistý obrat za účetní období | 7 320 026 | 7 433 360 | -1,5 |
Struktura výnosů TV Nova v roce 2019 (tis. Kč)
2 019 | 2 018 | změna (%) | |
výnosy z vysílání reklamy na programech šířených prostřednictvím pozemních vysílačů | 4 258 348 | 4 000 435 | +6,4 |
ostatní tržby z prodeje obchodních sdělení v televizi | 506 689 | 526 241 | -3,7 |
prodej reklamního prostoru na internetu | 251 052 | 175 242 | +43,3 |
předplatné - kabelové televize | 348 638 | 298 184 | +16,9 |
ostatní služby | 89 252 | 102 727 | -13,1 |
TV Nova byla v roce 2019 nejsilnější televizní skupinou v celodenním vysílání a také v prime-time v diváckých skupinách 15-54 a 15-69 a i v hlavním vysílacím čase divácké skupiny 15+. Nova loni opřela program o své seriály Ulice, Ordinace v růžové zahradě 2, Dáma a Král, Specialisté, Policie Modrava či reality show Tvoje tvář má známý hlas, Výměna manželek, MasterChef nebo The Voice. „TV Nova pokračovala v roce 2019 v rozvoji svého on-line portfolia a propojování televizních značek s digitálním světem,“ uvádí společnost ve své výroční zprávě.
TV Nova provozuje kanály Nova, Nova Cinema, Nova Action, Nova 2 a Nova Gold, v rámci placeného vysílání pak stanice Nova Sport 1, Nova Sport 2 a na Slovensku stanici Nova International. Na internetu provozuje služby Nova plus.cz a Voyo.cz.
-mav-