Apple sjednotí své služby pod jedno předplatné
Technologický gigant v rámci Apple Eventu představil novinky zaměřené hlavně na zdraví. I díky nim upraví nabídku digitálního předplatného.
Apple se v rámci své virtuální prezentace zaměřil zejména na představení nové řady chytrých hodinek Apple Watch řady 6. Jejich hlavní novinkou je, že budou v rámci sledování fyzické kondice uživatelů umožňovat měření hladiny kyslíku v krvi. Ač se to nemusí zdát, inovace má přesah do světa médií, respektive digitálních služeb, jež firma s tržní hodnotou přes dva biliony dolarů nabízí. Apple uvedl speciální cvičební aplikaci pro své hodinky nazvanou Fitness+, která bude pracovat právě s tělesnými údaji uživatelů. V nabídce na iPhonu, iPadu či Apple TV si lze zvolit preferovaný cvičební program a začít se podle instrukcí hýbat. V levém horním rohu obrazovky pak cvičící uvidí mimo jiné údaje o své tepové frekvenci, které se intenzita tréninky přizpůsobí. Virtuální instruktoři například začnou svěřence výrazněji motivovat.
Fitness+ bude spuštěn ještě letos na několika hlavních světových trzích. Ten český mezi nimi chybí. Služba má stát deset dolarů měsíčně. Kdo je současně předplatitelem hudební platformy Apple Music, může si snadno přidat muziku doprovázející cvičení na svůj playlist v Apple Music. Korporace se nově snaží nalákat nové uživatele i tím, že by si mohli od podzimu předplatné různých jejích služeb zaplatit v jednom kompletním balíku nazvaném Apple One. Ten může mít různé konfigurace: za 15 dolarů měsíčně si lze zaplatit přístup k iCloud, Apple Music, Apple TV+ i k videoherní Apple Arcade.
Dvojnásobná částka zajistí ještě navíc přístup ke zpravodajskému agregátoru Apple News+ a nově ohlášenému Fitness+. Pokud by si spotřebitel měl platit všechny služby zvlášť, vyšlo by ho to minimálně o deset dolarů dráže. Apple tím současně dává najevo, že se nechce neustále jen obchodně zaměřovat na úspěch iPhonů – namísto toho se profiluje jako platforma v tom nejširším slova smyslu, která se snaží zastřešovat všechny potřebné digitální služby současnosti. Ostatně k představení nové generaci chytrých telefonů od Applu ani nedošlo, na rozdíl od iPadu. Ten se dočkal výkonnější a barevnější verze. „Prezentace podtrhuje strategii Applu, který chce, aby jeho hardware v první řadě sloužil uživatelům jako vstupní brána ke stále rozmanitější paletě on-line služeb,“ popisují Financial Times.
Apple Event jistě pozorně sledovali i manažeři ostatních firem. V případě Facebooku došlo i na zhmotnění jeho obav, když firma s jablkem ve znaku oznámila, že její nový operační systém iOS 14 přijde na trh už dnes. Facebook přitom už dříve vyčíslil, že kvůli vlastnostem iOS 14 přijde o část reklamních výnosů.
Naopak mikroblogovací služba Twitter minimálně během včerejška fungovala v zajímavé synergii s Applem. Kdo lajkoval jakýkoliv příspěvek s hashtagem #AppleEvent, tomu se na ikoně srdíčka promítla animace v duchu designu pozvánky na applovskou akci. Hashtag navíc doprovází logo výrobce iPhonů. Jde o drobnosti, jež ale v nejbližších dnech nejspíš jen tak nepřestanou být vidět kvůli mimořádnému zájmu, který akce Applu obvykle provází.
-riv-