CNC spojuje mediální zásah, buduje vlastní měření
Czech Media Invest nabízí inzerentům crossmediální zásah, spojuje v něm tituly a weby CNC, rádia skupiny Active nebo internetovou televizi Mall.tv.
Skupina médií Daniela Křetínského, patřící pod Czech Media Invest (CMI), ohlašuje začátek nové éry v prodeji svého reklamního prostoru. Propojuje v něm všechny své kanály od deníků, přes časopisy, weby, rádia, online televizi a eventy. „Propojujeme mediální zásah s důvěryhodným obsahem a s měřením dopadu,“ řekl na středečním setkání s obchodními partnery Co-CEO společnosti Czech News Center (CNC) Juraj Felix.
Na setkání rovněž zaznělo, že CNC buduje své vlastní měření dopadu crossmediálních kampaní. Ambicí skupiny je i doměřovat dosah kampaní na značku, konkrétně návratnost investic i měření dopadů na offline prodeje. „Budujeme vlastní datovou platformu napříč všemi kanály, spolupracujeme se subjekty třetích stran,“ přiblížil za CNC Dušan Gajdoštík. Z dat by tak mělo být např. patrné, kolik čtenářů deníku Blesk nakupuje na Mall.cz či poslouchá Evropu 2.
Mediální skupina se připravuje na to, že od konce příštího roku nebude možné využívat data třetích stran (third party data). Proto přechází na DMP platformu Permutive, která pracuje na základě first party dat, přiblížila Lucie Zadák Pěnkavová, manažerka online inzerce. Díky nové DMP má být možné cílit na jednotlivé cílové skupiny (pohlaví, věk, demografie, ale i vlastní rozdělení publika či definice konkrétních cílových skupin). „Díky e-commerce platformám jsme schopni vyhodnotit chování uživatelů a připravit data na míru,“ dodala. Data vyhodnocuje vlastní datový tým CNC, už v současnosti přitom sbírá denně přes jednu miliardu datových záznamů denně.
Vydavatelství Czech News Center, pod které patří čtyři deníky (Blesk, Aha!, Sport, E15), několik časopisů a také webů, se rovněž propojilo s internetovou televizí Mall.tv, která do aktivit Czech Media Invest spadá. „Máme kontinuálního mediálního partnera, snažíme se živé věci propojovat s redakcí, aby se o našich pořadech psalo a aby média fungovala dohromady,“ uvedl na setkání Lukáš Záhoř, šéfproducent Mall.tv a koordinátor videoobsahu CNC. Tak se například propojila videa z Mall.tv, zaměřená na vaření, s webem Recepty.cz z portfolia CNC, a s možností nákupu ingrediencí na přípravu jídel na Košík.cz.
Nejnovější novinkou Mall.tv je uvedení osmidílné série Terapie sdílením od 18. října, která bude dále podporována na webech Ženy.cz, Blesk pro ženy.cz, šest epizod se objeví na podcastech Audiotéka.cz, průběžná komunikace bude probíhat i na instagramu a facebooku a připraveny jsou i živé projekce a přednášky, nastínil crossmedialitu Lukáš Záhoř.
Součástí skupiny CMI jsou i rádia skupiny Active Radio (dříve Lagardere Active), která jsou podle CEO Martiny Říhové schopna doručit nejen klasické reklamní spoty, ale i řadu návazných projektů. Třetina z celkových příjmů Active Radio už pochází z nespotových komerčních aktivit, upřesnila. Jde zejména o eventy, weby či další média. Například dětská značka Pigy, která pod Active Radio patří, je rozkročena v rádiu, na internetu, v eventech (pigyáda), disponuje vlastním časopisem nebo školkou.
Pod Czech Media Invest spadá vydavatelství Czech News Center, který v tisku (deníky Blesk, Aha!, Sport, E15, časopisy Reflex, Blesk pro ženy, Blesk Hobby, Blesk Zdraví aj., Maminka, Lidé a země, Sluníčko, Mateřídouška, ABC, Moje Psychologie, Svět motorů, Auto Tip, F.O.O.D., Computer, ForMen a další), osloví 3,22 mil. čtenářů na vydání a 5,7 mil. čtenářů v delším období (zdroj: Media projekt, 1+2Q/2020). Souhrnná měsíční návštěvnost webů skupiny dosahuje 7 mil. reálných uživatelů (zdroj: NetMonitor, srpen 2020) a měsíční počet návštěvníků internetové televize Mall.tv má dosahovat podle provozovatele 1,5 mil. RU.
-mav-