Danone reaguje na sílící trend flexitariánství

úterý, 15. září 2020, 12:05 Marketing MediaGuru

Danone postupně rozšiřuje portfolio svých rostlinných produktů. V Česku se daří značce Alpro, která táhne celou kategorii.

Alpro z portfolia Danone roste rychleji než zbytek rostlinné kategorie, zdroj: FB Alpro.

Alpro z portfolia Danone roste rychleji než zbytek rostlinné kategorie, zdroj: FB Alpro.

Mlékárenská společnost Danone se postupně proměňuje ve „flexitariána“ – nezříká se živočišných produktů, ale prokládá je stále více i těmi rostlinnými. Na českém trhu se daří značce Alpro, kterou francouzská firma koupila v roce 2016. V zahraničí Danone rovněž uvádí i alternativy pod hlavičkou již zavedených mlékárenských značek Activia, Danette, Danio a nově i Actimel.

„Značce Alpro se celkově vede velmi dobře. Když se podíváme na YTD (od začátku roku po konec června) výsledky za červen od společnosti Nielsen, tak dokonce v České republice rosteme rychleji než celá rostlinná kategorie ve všech sledovaných podkategoriích. Výsledky dokazují, že růst naší značky podporuje a táhne růst celé kategorie plant-based,“ uvádí na dotaz MediaGuru Katarína Palečková, External Communication Specialist CZ&SK společnosti Danone. 

Alpro v současnosti nabízí řadu rostlinných nápojů, mandlové, sójové, kokosové, ovesné, rýžové či z lískových oříšků, dále jogurty, zmrzliny, dezerty či kávu. „Na inovacích produktů značky Alpro se neustále pracuje. Důkazem je i nedávný úspěch v České republice, kdy výrobek Alpro rostlinný kávový nápoj se sójou a karamelem získal ocenění v sedmém ročníku soutěže Cena Potravinářské komory ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek,“ popisuje Katarína Palečková. 

Začátkem října představí Alpro rostlinnou alternativu ke smetanám, tentokrát na ovesném základě. A v příštím roce přijde například s novou řadou Absolutely Coconut neboli rostlinného fermentovaného produktu na kokosovém základě ve třech různých příchutích – bílé, malinové a ananasové.

Rostlinnou značku podporuje Danone především na sociálních sítích – na Facebooku, Instagramu a YouTube. Od října bude zkoušet i Pinterest. Dále využívá reklamu v místě prodeje, ať už formou POS materiálů, e-commerce podpory a ochutnávek.

Danone však nerozvíjí jen značku výhradně rostlinnou. Alternativy k živočišným výrobkům vyrábí i pod svými mlékárenskými značkami. K Activii, která v rostlinné variantě na českém trhu již není k dostání, či značkám Danette a Danio přibyl nově Actimel na rostlinném základě. Zatím je v prodeji jen v Belgii, Francii, Německu a Velké Británii. „Je nám velice líto, ale tuto novinku pravděpodobně nebudeme uvádět na českém trhu ani v následujícím roce 2021. Na druhé straně plánujeme na trh uvést jiné produktové novinky, a to Actimel s ještě vyšším obsahem vitamínů, zároveň před měsícem jsme uvedli na trh ovocný Actimel bez přidaného cukru,“ dodává Katarína Palečková. 

Rostlinná varianta Actimelu se vyrábí v belgické továrně, v Česku však zatím k dostání nebude, zdroj: Danone.

Rostlinná varianta Actimelu se vyrábí v belgické továrně, v Česku však zatím k dostání nebude, zdroj: Danone.

Rostlinné alternativy představují u Danone jednotlivé kroky v naplňování strategie společnosti „One planet, one health“ („Jedna planeta, jedno zdraví“), jež jde stále více vstříc sílícímu trendu flexitariánství, kdy lidé vědomě ze zdravotních a/nebo ekologických důvodů omezují svou konzumaci živočišných výrobků, aniž by se jich zcela zříkali. Portfolio je tak záměrně budováno na kombinaci živočišných a rostlinných produktů.

Kategorie rostlinných „mléčných“ výrobků v posledních letech roste, i když si i nadále ukrajuje z mléčných výrobků jen malý podíl. I proto sílí zájem velkých hráčů – kromě Danone do ní nedávno vstoupila i Coca-Cola se svou značkou rostlinných nápojů AdeZ. Aktivní jsou v ní rovněž obchodní řetězce, které je prodávají pod privátními značkami, příkladem může být Tesco, Dm drogerie markt nebo Kaufland. Velký výběr nabízejí i biovýrobci, například pod značkou Alnatura, Berief či Provamel.

Coca-Cola reflektuje trend rostlinných mlék, v Česku uvádí AdeZ

úterý 28. května 2019

-stk-