Do finále ADC Czech Creative Awards jde 83 prací

pátek, 2. října 2020, 16:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

ADC Czech Creative Awards zveřejnila shortlist letošních finalistů. Do finále se dostalo 83 prací.

Zdroj: ADC

Zdroj: ADC

Letošní ročník soutěže ADC Czech Creative Awards, kterou pořádá Art Directors Club (ADC) zveřejnila shortlist. O Louskáčka bude usilovat 83 prací z celkově 206 přihlášených. Nejvíce nominací, po 7 želízkách v ohni, mají agentury WMC/Grey a Symbio Digital, šest jich má Kaspen/Jung von Matt a po pěti Creative Embassy, Havas Prague a Scholz & Friends. 

Shortlist ADC Czech Creative Awards 2020

Práce

Přihlašovatel

Zadavatel

Print

Vnímejte každý krok

Kaspen/Jung von Matt

Vivobarefoot

#prsakoule

Kaspen/Jung von Matt

Loono

Díky, Brouku

Kaspen/Jung von Matt

Volkswagen

Fingers Crossed for Freedom

Havas Prague

Amnesty International

Cirkusy bez zvířat

Lion Communications

Svoboda zvířat Plzeň

Billboard & Poster

Quiet Prague

Pavel Fuksa

Prague City Tourism

Divadlo v mobilu nezažijete

Touch Branding

Národní divadlo

Správné světlo odhalí vše

Ogilvy

Exx Lighting

Na podstatné věci se nezapomíná

VCCP

Walmark Ginkoprim

Ambient & ostatní

Guided by CityLights

Mark BBDO

Český Rozhlas

Čistou stopou Prahou: AirDrive

WMC Grey

Čistou stopou Prahou

TV / Cinema

Breaking the Silence

Bistro Films

Post Bellum

Wolt – Slam Poetry

Wollein Films

Wolt Česko

Albert Vánoce 2019

VCCP

Albert Česká republika

Kofola: Lásky je dost pro všechny

WMC Grey

Kofola Československo

Semtex: Choose Your Energy

WMC Grey

Semtex

Online film

Engelmüller Aero Minor Sport

Scholz & Friends

Engelmüller

Fyzika

Bistro Films

Brontosauři v Himálajích

Breaking the Silence

Bistro Films

Post Bellum

GA

Kaspen/Jung von Matt

IKEA

Projev, který se nikdy nestal

Symbio Digital

HBO Europe

Street Football Barcelona / Nike

Creative Embassy

Barcelona Street Football / Nike

ČSOB Kyberšikana – Šatna

Loosers

ČSOB a Policie ČR

Radio & Audio

bez shortlistu

Promo & Activation

Exhibition for Freedom

Havas Prague

Amnesty International

Excelent Wedding Chapel

Kindred

Plzeňský Prazdroj

Mailings / Giveaways

Čistou stopou Prahou: AirDrive

WMC Grey

Čistou stopou Prahou

Jak jsme LEGO Architecture dostali k architektům z celého světa

Ogilvy

LEGO Trading

Web pages / Microsites

Anticorruption Hackathon by Známkamaráda

WMC Grey

Známkamaráda

V hlavní roli strojař

Action Please a Idea Please

Fakulta strojní VŠB-TUO

Display Advertising

bez shortlistu

Data driven

Guided by CityLights

Mark BBDO

Český Rozhlas

Social & Inlfuencer

MENstruace

Symbio Digital

Ria (Hartmann – Rico)

A better everyday life on Facebook

Triad Advertising

IKEA CZ

Gamification

bez shortlistu

Best Use of Media

Telefonní budky

Oliver Marketing

O2 Czech Republic

Guided by CityLights

Mark BBDO

Český Rozhlas

Original content

MENstruace

Symbio Digital

Ria (Hartmann – Rico)

A better everyday life on Facebook

Triad Advertising

IKEA CZ

Mercedes AMG – Double bend

Creative Embassy

Mercedes-AMG – Digital Communications I Social Media

Product Placement

bez shortlistu

User-generated content

Všichni jsme nároďák

Triad Advertising

Pilsner Urquell

Brand Experience

From The Future World

Wunderman Thompson

Komerční banka

FANTAstický virtuální lunapark

Lion Communications

Coca-Cola Česká Republika

Jak jsme LEGO Architecture dostali k architektům z celého světa

Ogilvy

LEGO Trading

Corporate Design

Pivovar Proud

Artbureau

Pilsner Urquell

Kartotéka CI

Pavel Fuksa

Kartotéka

Minimum Waste

Cocoon

Minimum Waste

Sčítání 2021

Jan Moucha

Český Statistický Úřad

Product & Packaging Design

Becherovka Unfiltered

Cocoon

Jan Becher – Pernod Ricard

Graphic Design

Nenápadný půvab kinematografie

Roman Číhalík

Filmhub Edison

Atlas kouzelných bytostí Křišťálového údolí

Touch Branding

Nadace Preciosa

Staropramen – the Printed Brandbook

Cocoon

Molson Coors – Staropramen Export

César&Charles – Be the Fire!

Isobar Czech Republic

César&Charles

Digital Design

Projev, který se nikdy nestal

Symbio Digital

HBO Europe

Immersive Design

Exhibition for Freedom

Havas Prague

Amnesty International

Puding v nové formě

Mark BBDO

Dr. Oetker

Motion Design

Sokol František Pecháček

Motionhouse

Sokol

Film Craft

Engelmüller Aero Minor Sport

Scholz & Friends

Engelmüller

Fyzika

Bistro Films

Brontosauři v Himálajích

Benzina – Verva

Scholz & Friends

Benzina

Street Football Barcelona / Nike

Creative Embassy

Barcelona Street Football / Nike

The Mythos

Isobar Czech Republic

César&Charles

Sound & Music

From The Future World

Wunderman Thompson

Komerční banka

Engelmüller Aero Minor Sport

Scholz & Friends

Engelmüller

Benzina – Verva

Scholz & Friends

Benzina

Illustration

Vnímejte každý krok

Kaspen/Jung von Matt

Vivobarefoot

Atlas kouzelných bytostí Křišťálového údolí

Touch Branding

Nadace Preciosa

Správné světlo odhalí vše

Ogilvy

Exx Lighting

Photography

Post Bellum

Creative Embassy

Post Bellum

Surfaces

Creative Embassy

Nastassia Aleinikava

Fingers Crossed for Freedom

Havas Prague

Amnesty Internation

Copywriting

Věci tak, jak jsou

VCCP

Aktuálně.cz

Tohle by se vám ve vlaku nestalo

Havas Prague

České dráhy

Digital craft

Projev, který se nikdy nestal

Symbio Digital

HBO Europe

Planeta Piškot

Kaspen/Jung von Matt

Kinder

Innovation

From The Future World

Wunderman Thompson

Komerční banka

Projev, který se nikdy nestal

Symbio Digital

HBO Europe

Anticorruption Hackathon by Známkamaráda

WMC Grey

Známkamaráda

Integrated campaign

Co když?

Hullabaloo

HBO – Bez vědomí

Online campaign

Rexona - Město je tvoje fitko

Zaraguza CZ

Rexona - Unilever ČR

Projev, který se nikdy nestal

Symbio Digital

HBO Europe

Activation campaign

Všichni jsme nároďák

Triad Advertising

Pilsner Urquell

Campaign for good

Anticorruption Hackathon by Známkamaráda

WMC Grey

Známkamaráda

Cirkusy bez zvířat

Lion Communications

Svoboda zvířat Plzeň

Axe – Alkosebevědomí

Zaraguza CZ

Axe – Unilever

ČSOB Kyberšikana | kampaň

Loosers

ČSOB a Policie České republiky

Employer branding campaign

bez shortlistu

Přihlášené práce hodnotila porota, jež proběhla kvůli pandemii koronaviru v kombinaci online a offline zároveň. Předsedou poroty byl Javier Campopiano (Chief Creative Officer, Grey Europe), dále v ní zasedali: Andreea Bora (freelancer), Dora Pružincová (VMLY&R Prague), Filip Kukla (McCann), Gert Laubscher (DDB Prague), Jakub Kolářík (Havas Prague), Jitka Bret Srbová (Jitra), Marek Partyš (režisér), Martin Woska (Triad SK), Jana Bauerová (Kaspen/Jung von Matt), Miky Karas (Madmonq), Monika Hrstková (Kofola ČS) a Šárka Fléglová (VCCP).

Jak zasedání poroty probíhalo a jak jsou letošní soutěžní práce hodnoceny, sepsal jeden z porotců – Miky Karas.

ADC Czech Creative Awards pod rouškou porotce

Letošní vyhlašování „českých reklamních Oscarů“ se vůbec poprvé bude konat online. Jak nepříznivá situace ovlivnila zasedání poroty a rozhodování o vítězných pracích?

Díky. Na začátek opravdu jedno velké díky, které vyjadřuji z pozice člena výkonného výboru ADC. Tohle díky patří všem odvážným agenturám, produkcím, studiím a jednotlivcům, kteří se i přes nelehkou situaci rozhodli přihlásit svoje práce do letošního ročníku Creative Awards. 

Letos se sešla opravdu skvělá porota složená ze specialistů na různá odvětví kreativity. Oborové kategorie jako craft, design, copywriting nebo film tedy skutečně hodnotili lidé, kteří k tomu mají co říct. Kromě toho je vždy důležité, „jak si porota sedne“. Přece jenom členů poroty bylo 13 a co člověk, to názor. Myslím, že mohu s klidem za všechny v porotě říci, že chemie byla od začátku nastavená skvěle a všechny diskuze, které jsme nad přihlášenými pracemi vedli, byly jedině konstruktivní. A to i s velkým přičiněním předsedy poroty Javiera Campopiano a Martina Wosky, kteří s námi strávili dva dny připojení online. 

Rozhodovat o vítězných pracích je velká zodpovědnost. V kontextu aktuální situace samozřejmě o to víc. Navíc se nikdy při vší dobré vůli prostě nezavděčíte všem. Proto jsme se od začátku snažili nastavit správný balanc mezi „ocenit opravdu jen ty nejlepší práce” a „ocenit a tím motivovat tvůrce“. Shodli jsme se na tom, že už shortlist je jistou formou ocenění, proto gratulace všem, kteří na něj dosáhli! 

Hodnotili jsme poctivě a každý den ze zasedačky odcházeli až za tmy. Univerzální klíč k posuzování prací sice neexistuje, ale kdybych měl definovat jednu věc, která vítězné práce spojuje, řekl bych: odvaha. Dělat věci jinak. Nacházet nové cesty. Podívat se na problém z jiného úhlu. Dotáhnout to do posledního detailu. Jít až na hranu. Nebát se riskovat.

Oproti minulému ročníku chyběla větší pestrost. Což je dáno tím, že některé agentury se letos rozhodly své práce do soutěže nepřihlašovat. K zamyšlení také je fakt, že například craftové kategorie neměly nouzi o silné přihlášky, zatímco kampaňové kategorie na tom byly o poznání hůře.

„Myslím, že se nám podařilo vybrat reel prací, které mají dobrou vypovídací hodnotu o úrovni lokální kreativity,“ okomentoval na závěr naši dvoudenní eskapádu předseda poroty Javier Campopiano, Chief Creative Officer, Grey Europe.

I když letošní vyhlašování bude online, máte se na co těšit. Děláme vše proto, abyste nepřišli o svou chvilku slávy a pocit opojného vítězství. Přesné datum brzy oznámíme. 

Miky Karas, autor byl členem poroty a je členem výboru ADC 

Z hlasování poroty letošní soutěže ADC Czech Creative Awards, zdroj: ADC

Z hlasování poroty letošní soutěže ADC Czech Creative Awards, zdroj: ADC

Soutěž ADC Czech Creative Awards měla letošní oceněné původně vyhlásit již na jaře. Kvůli pandemii bylo však vyhlášení opakovaně odsunuto. Konat se nakonec bude online, termín bude ještě upřesněn.  

-stk-