Ekonom vychází v novém, opouští typografické obálky

čtvrtek, 1. října 2020, 07:35 Tisk MediaGuru

Ekonomický týdeník Ekonom vydavatelství Economia se od začátku října představuje v novém.

Nová obálka týdeníku Ekonom, říjen 2020, zdroj: Economia

Nová obálka týdeníku Ekonom, říjen 2020, zdroj: Economia

Ekonomický týdeník Ekonom, který patří do portfolia společnosti Economia, vychází od čtvrtka 1. října v nové podobě. Viditelnou změnou na první pohled je nová podoba titulních obálek, které opouštějí dosavadní typografický styl. Ekonomický týdeník se vrací ke klasické podobě titulní strany, které bude nově dominovat portrét vybrané osobnosti. Přestože se typografické pojetí obálky od ostatních časopisů odlišovalo, podle zkušeností Economie nemělo na prodejní výsledky časopisu téměř žádný efekt.

Upravená podoba časopisu zahrnuje i nové rubriky. Jde o rubriku Investice, která by měla nabídnout přehled možností vhodného zhodnocení finančních prostředků. Nově se v časopise objeví také rubrika Technologie, která přinese novinky ze světa techniky a vědy, připravovat ji bude Jan Sedlák, spolupracovník serveru Lupa.cz. Přispívat do ní bude také Jan A. Novák, spisovatel, publicista a novinář, dlouhodobě se věnující popularizaci vědy a techniky. Nová je rovněž rubrika Lifestyle, nabízející lifestylová témata a témata spojená s trávením volného času. Ekonom také zavádí přehled akcí a událostí v rubrice Byznysový kalendář. Rozsah všech nových rubrik se pohybuje od dvou do čtyř stran.

Ekonom, který dlouho bojuje se stigmatem čtení pro akademiky, chce přinášet čtenářům informace, které jsou podstatné pro praxi a které se podnikání týkají včetně možností seberozvoje a vzdělávání. Hlavní cílovou skupinu týdeníku Ekonom tvoří vlastníci firem a podnikatelé a dále všichni zaměstnanci na manažerských pozicích. Obsahové změny mají sjednotit a ukotvit témata týdeníku tak, aby nebyla příliš rozptýlená. Cílem změn je pak stabilizovat prodaný náklad a přilákat i mladší čtenáře. Novou podobu Ekonomu doprovází slogan „Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš“.

Do čela redakce týdeníku Ekonom se letos v únoru postavil Petr Kain. „Věřím, že díky nové tváři a obsahovým změnám bude Ekonom pro čtenáře vizuálně atraktivnějším, přehlednějším a pestřejším časopisem. A také časopisem užitečnějším, v němž lidé najdou ty skutečně důležité informace, které jim pomohou orientovat se v dnešním složitém světě,“ uvedl k inovované podobě časopisu.

Economia podpoří změny v časopise Ekonom kampaní, kterou pro ni připravila agentura VCCP. Půjde o sponzorské vzkazy v televizi (Česká televize), kampaň se objeví také ve venkovní reklamě, v titulech Economie i na internetu.

Obsahová roztříštěnost byla podle červencového vyjádření předsedkyně představenstva Zuzany Řezníčkové důvodem, proč se Ekonomu nedařilo lákat nové čtenáře. „Psalo se jedním dechem pro top manažery velkých firem i pro drobné podnikatele, což jsou dvě čtenářské skupiny s diametrálně odlišnými potřebami a zájmy. Bylo to jakoby pro oba typy čtenářů, přitom ale žádný z nich neměl jistotu, že i v příštím vydání Ekonomu pro sebe najde něco užitečného. Museli jsme proto začít odspodu: vybudovat novou redakci a časopis redefinovat. Věříme, že letos se už Ekonom odpíchne ode dna,“ popsala. 

Typografické titulní strany týdeníku Ekonom do října 2020

Typografické titulní strany týdeníku Ekonom do října 2020

-mav-