Burda ukončí Marie Claire, Joy či Katku, chce rozvíjet Elle, Apetit a další
Vydavatelství Burda International upravuje portfolio. Tituly Katka, Marie Claire, Joy, Náš útulný byt a Pošli recept skončí.
Magazínové vydavatelství Burda International CZ přikročí k několika podstatným změnám ve svém portfoliu tištěných titulů. Do budoucna se chce zaměřit na značky, které lze rozvíjet napříč komunikačními platformami. Rozhodlo se proto ukončit vydávání časopisů Katka, Marie Claire, Joy, Náš útulný byt a Pošli recept. Podle vydavatelství nemají tyto značky takový potenciál rozvíjet se i v digitální a eventové podobě. Vycházet přestanou ke konci letošního roku.
„Dlouhodobě chceme mít v portfoliu jen takové značky, které jsou jedničkou ve svém segmentu a umějí publikum oslovovat jak skrze papír, tak online či formou přímé interakce. Budovat takto integrované produkty stojí hodně práce. Na jedné straně jsme proto rozšířili tým o content marketingové specialisty z agentury C3, na druhé straně bylo třeba se zbavit titulů, které by v dlouhodobém hledisku rozvoj spíše brzdily, byť jsou dnes stále v černých číslech,“ vysvětlila generální ředitelka Burda International Petra Fundová.
Burda po letošní akvizici content marketingové agentury C3 přivádí do týmu na pozici ředitele digitálu Erika Luhového. Přichází ze společnosti Sephora, kde zastával obdobnou pozici. Burda se tak i s jeho přispěním chce zaměřit na rozšiřování strategických brandů vydavatelství, jakými jsou Elle, Marianne a Apetit. Rozvíjet je zamýšlí nejen v tisku, ale i v digitálu a v eventech. Příští rok se budou poprvé konat jarní dny Marianne, které navážou na osvědčenou podzimní variantu. Pod hlavičkou Elle má být představen nový projekt Ellephoria, cílený na publikum zajímající se o kosmetiku. Rozšířené webové stránky se chystají pro Apetit.
„Moderní vydavatelství musí oslovovat čtenáře a fanoušky brandů těmi způsoby, které lidé preferují. Potřebuje mít cit pro nastupující trendy a nesmí se bát měnit portfolio, pokud to dává smysl. My jsme jedničkou v lifestylovém obsahu. Chceme ho ale distribuovat tak, aby se maximálně využil jeho potenciál, který dnes už není – a především v budoucnu nebude – pouze v papíře, byť si myslím, že ten bude aktuální pořád. Koronavirová krize jen uspíšila změny, které vydavatelský segment čekají. Jsme rádi, že my jsme je u nás nastartovali už před krizí a nemusíme teď hledat zbrklá řešení. Budoucnost je v budování silných ekosystémů napříč platformami, které umožňují zásah co největší skupiny zákazníků. A tou cestou my dlouhodobě jdeme,“ dodává Fundová.
Časopisy Marie Claire, Joy, Katka a Náš útulný byt vydává Burda na základě zahraniční licence. Ukončení uvedených časopisů navazuje na letošní změny v tištěném portfoliu společnosti. V letošním roce už Burda ukončila vydávání tradičního IT časopisu Počítač pro každého a nedávno také hobby časopisu Moje zahrádka.
V portfoliu tak pokračují časopisy Elle, Apetit, Marianne, Marianne Bydlení, Marianne Venkov a Styl, Svět ženy, Burda Style, Naše krásná zahrada, Chip, Lego či řada křížovkářských titulů.
Burda je podle výzkumu čtenosti Media projekt čtvrtým nejsilnějším vydavatelstvím na českém trhu z pohledu počtu čtenářů, které osloví svými tituly. V loňském roce dosáhla tržeb ve výši 507 mil. Kč a vykázala čistý zisk ve výši 21,5 mil. Kč.
-mav-, -stk-