Vláda v úterý schválila 50 milionů korun ministerstvu zdravotnictví na komplexní komunikační kampaň k vysvětlování opatření proti šíření koronaviru. Týkat by se měla například chystaného plošného testování, nošení roušek, aplikace eRouška, boje s dezinformacemi, hledání dobrovolníků nebo darování krve a plazmy. Na tiskové konferenci po jednání vlády o tom informoval ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO).
„Uvědomujeme si, že je nyní kampaň k opatřením a situaci nedostatečná. Proto je zájem to rozšířit více do médií. Jsme například v situaci, kdy 20 procent populace považuje roušku za vynucené opatření. To je základní problém, který by měl být řešen i v rámci této komplexní kampaně," uvedl ministr.
Kampaň by se dále měla zaměřit i na mladé, dodržování rozestupů, kontaktů, hygieny, životosprávy nebo posílení imunity.
Podle Asociace komunikačních agentur (AKA) je takový záměr chvályhodný, ale přichází s několikaměsíčním zpožděním. Dodala, že už na jaře se obracela prostřednictvím Hospodářské komory i sama za sebe na vládu s naléhavou výzvou dát krizové komunikaci profesionální a efektivní podobu. „Bez valné odezvy. Představy vlády o této disciplíně se ztotožnily s permanentní tiskovou konferencí jednotlivých ministrů, jimž s napětím na rtech viseli i mnozí z těch zaměstnanců resortů, kteří měli vzápětí poskytovat informace občanům. Nepodařilo se v podstatě do současné chvíle vybudovat robustní informační systém, který by zjednodušoval a vykládal jednotlivá vládní nařízení, doplňoval je o praktické rady a pokyny. A to centrálně, na jednom místě. Tuto funkci státu tedy suplovaly nejrůznější subjekty – od právních kanceláří po profesní organizace," napsala AKA ve své reakci. Dodává, že bude sledovat, jak vláda se zadáním a s rozpočtem naloží. „Subjekty v asociaci sdružené jsou nadále připraveny poskytnout své nejlepší experty," uzavírá.
-čtk-, -mav-
Aktualizováno ve čtvrtek 29.10. 2020 v 8.00 o stanovisko Asociace komunikačních agentur (AKA).