YouTube nově zavádí reklamní balíčky YouTube Select
YouTube Select přináší českým inzerentům možnost cílit reklamu na speciálně vybrané balíčky kanálů a videí.
YouTube nabízí od 1. října českým inzerentům reklamu umístěnou u videí a kanálů, které jsou vhodné pro konkrétní cílovou skupinu dané služby či produktu. Inzerenti si nyní budou moci vybrat z dvanácti přednastavených obsahových balíčků, tzv. Lineups.
YouTube touto službou propojuje svých 6,5 milionu dospělých diváků v České republice s obsahem, který platforma přináší. Nově bude díky YouTube Select možné uzavírat speciální partnerství, například sponzorovat určitý kanál, téma nebo hudební či sportovní livestream.
„Jedná se o tematické balíčky obsahu například v kategoriích krása a móda, zábava, auta, nebo sport. Každý Lineup je vytvořen tak, aby splňoval ty nejpřísnější požadavky zadavatelů jak na kvalitu, tak velikost osloveného publika, tedy takzvaný zásah,“ vysvětluje Petr Houzar, obchodní ředitel YouTube pro Česko a Slovensko.
YouTube tým balíčky sestavil na základě následujících kritérií: oblíbenost a sledovanost daného tématu, kvalita obsahu, bezpečnost obsahu pro inzerenty a velikost zásahu. „Ten musí být srovnatelný s velikostí zásahu televizního. Inzerenti si ale samozřejmě budou moci sestavit balíček i sami, podle vlastních kritérií,“ dodává Houzar. Mimo klasická témata jsou připraveny i sezónní balíčky. Umožňují rozšířit dosah kampaní inzerentů na aktuálně nejpopulárnější videa, kanály trendujících tvůrců nebo aktuální singly v hitparádách.
„V rámci brandových kampaní se obsah, vedle kterého se reklama zobrazuje, propisuje do vnímání značky uživatelem. Inovaci, kterou přináší YouTube Select, v IKEA vnímáme jako zásadní posun kontroly nad umístěním reklamy, který nám umožní lépe dosáhnout tohoto cíle a zároveň snadno doměřit dopad kampaně vůči značce. Vedle toho vidíme potenciál v rámci možností, které YouTube Select nabízí pro OTT, jejichž význam v mediální konzumaci na trhu neustále narůstá,“ uvedl Rostislav Čítek, Integrated Media Manager pro Česko, Slovensko a Maďarsko ze společnosti IKEA.
YouTube proto připravil i lineupy obsahující vysoký podíl obsahu sledovaného na televizní obrazovce. K možnosti cílit reklamu na chytré televize a prémiovému reklamnímu formátu masthead, který již inzerenti využívají, tak YouTube přidává další možnost, jak pracovat s divákem před velkou obrazovkou.
Novinkou je také spuštění tzv. brand lift měření na televizních obrazovkách. Značky tak od teď budou moci měřit i hodnoty jako jsou „zvažování“, „povědomí“ či „nákupní záměr“.
-mav-