
Absolutním vítězem letošní soutěže POPAI Awards se stal obchod The Streets, zdroj: POPAI
Soutěž POPAI Awards 2020 vyhlásila ve čtvrtek 26. listopadu prostřednictvím online ceremonie vítěze letošního ročníku v celkem 18 soutěžních kategoriích. Nejúspěšnějším projektem stal store koncept The Streets, který navrhla agentura Wellen Retail Experience.
Absolutní vítěz posbíral v soutěži také Cenu za kreativitu a první místo v kategoriích Komplexní store koncepty – design prodejen a Textil, sport, obuv, osobní potřeby a příslušenství. Cílem projektu bylo v navrhnout a zrealizovat designový koncept dvoupatrové flagship prodejny The Streets, která se specializuje na basketbalovou a streetswear módu, a pomoci tak upevnit pozici této značky v rámci kategorie i komunity. Obchod slouží k nákupu i jako komunitní prostor. Koncepce Air&Street odkazuje v prvním patře na značku Air Jordan a proměňuje vstupní prostor v pomyslné teniskové nebe. Prostoru dominuje projekční stěna s velkoformátovým podsvíceným 3D logem, tematické nábytkové moduly na míru či interaktivní panel „Air SCan“, na kterém zákazník pomocí RFID nebo NFC technologie naskenuje libovolnou vystavenou botu a na displeji může sledovat video, které mu produkt blíže představí. Z „nebe“ se zákazník snese do „ulic města“ v suterénu, kterou tvoří prvky z betonu, dřeva a železa. Prodejna generovala v meziročním srovnání o 28 % vyšší prodeje, a to na o 250 % menší ploše.
V kategorii Digitální komunikace zvítězila Interaktivní gondola pro diagnostiku pleti pomocí scanování obličeje a umělé inteligence, kterou společnost Dex Digi experience vytvořila pro L’Oréal.

Vítězem v kategorii POP materiál na bázi papíru je společnost Authentica se svým návrhem pro Starbucks, zdroj: POPAI.
Jako nejlepší POP materiál na bázi papíru byl vyhodnocen exponát Jednopaletí Starbucks od společnosti Authentica, který byl umístěn na prodejnách Globus. Vystavení bylo součástí promoční akce, kdy zákazník k nákupu produktů Starbucks získal jako dárek hrníček. Cílem bylo také podpořit povědomí, že Starbucks je nově dostupný i v retailu.
POPAI Awards 2020
Kategorie |
Název exponátu |
Přihlašovatel |
Absolutní vítěz |
The Streets. Od designu po realizaci |
Wellen Retail Experience |
Cena za kreativitu |
The Streets. Od designu po realizaci |
Wellen Retail Experience |
Nejlepší materiálová a technická inovace |
Stojan na psí pamslky |
Dago |
Nejlepší POP z materiálu na bázi papíru |
Jednopaletí Starbucks |
Authentica |
Digitální komunikace |
Interaktivní gondola pro diagnostiku pleti pomocí scanování obličeje a umělé inteligence |
Dex Digi experience |
Integrovaná in-store kampaň |
Bonduelle Légumio sortimentní okno Globus |
Reklamní studio G |
Potraviny |
Shop in shop Magnum Ruby |
POS Media CR |
Nealkoholické nápoje |
Shop in shop Kláštorná |
POS Media CR |
Alkoholické nápoje, tabák |
Dvoupaletové vystavení Republika |
Dago |
Horeca |
Restaurace Fortel |
Pivovary Staropramen |
Drogerie, kosmetika |
Redesign obchodu NaniNails |
Moris design |
Domácí potřeby, bytové doplňky, hobby |
Obchod pod 7 kilo |
Moris design |
Pet food |
Stojan na psí pamslky |
Dago |
Služby |
Lidl: mikro-lokalizovaný koncept prodejny |
Wellen Retail Experience |
Elektronika, IT produkty |
Piedestal pro Samsung Galaxy Z Flip |
Cheil Czech and Slovak |
Textil, sport, obuv, osobní potřeby a příslušenství |
The Streets. Od designu po realizaci |
Wellen Retail Experience |
Světelná komunikace, orientační a informační systémy |
Reštaurácia U Armina |
Ross |
Vybavení interiérů obchodů |
Shop in shop Becherovka letiště |
Dago |
Prostředky pro služby podpory prodeje |
Výloha Bowmore |
Authentica |
Ostatní (prototypy, vzorky) |
Regálové čelo Cappy |
Dago |
Ekologické koncepce |
Stojany na chleba Baker Street |
Thimm The Highpack Group |
Komplexní store koncepty – design prodejen |
The Streets. Od designu po realizaci |
Wellen Retail Experience |
Vynikající realizace |
Kartáček Oral-B iO |
Dago |
|
Vodafone prodejna budoucnosti |
Wellen Retail Experience |
|
O2 digitální expozice |
Moris design |
|
Koncept obchodu Sportisimo |
Moris design |
|
Obchod s dětskými kočárky Patron |
Moris design |
|
První české digitální cenovky na míru |
Wellen Retail Experience |
Vedle POPAI Awards byly oznámeny i výsledky soutěže Hvězda 3D reklamy, oceňující nejlepší reklamní a dárkové předměty, které byly hodnoceny v devíti kategoriích, včetně zvláštního ocenění Reklamní předmět 3. milénia, určeného pro studentské návrhy.

Absolutním vítězem soutěžem Hvězda 3D reklamy byl vyhlášen Brněnský drak – To je Brno, zdroj: POPAI.
Nejúspěšnějším projektem celé soutěže se stal Brněnský drak – To je Brno, který do soutěže přihlásila společnost Brand Gifts a jehož autorem je Vladimír Karbusický.
Hvězda 3D reklamy
Ocenění |
Název exponátu |
Přihlašovatel |
Absolutní vítěz |
Brněnský drak: To je –> Brno |
Brand Gifts |
Inovace roku |
Velkoformátové kolébkové XXL razítka na potisk krabic, kartonů, papírových a plastových tašek |
Repress |
Využití 3DR v rámci komunikačního mixu |
||
1. místo |
Marťanský vesmírný světlomet – příbal k doublepacku vitamínů pro děti (Marťánci) |
iMi Partner |
2. místo |
Bezpečnostní balíček |
Procoma |
3. místo |
Set reklamních předmětů využitých v kampani „Zelená vlna“ od společnosti E-on |
Reda |
Aplikace motivu na 3DR |
||
1. místo |
Brněnský drak: To je –> Brno |
Brand Gifts |
2. místo |
Reklamní předměty v designu plechovky |
Reda |
3. místo |
Hrnek s celoplošným potiskem |
iMi Partner |
Reklamní kancelářské potřeby, kalendáře a diáře |
||
1. místo |
Camera Obscura |
H.R.G. |
2. místo |
Bezdrátový reproduktor s historií |
iMi Partner |
3. místo |
Šňůrka na klíče pro společnost Aero Vodochody |
Reda |
Reklamní textil |
||
1. místo |
Celoroční ponožky E-on |
Reda |
2. místo |
Yukon, Denison, Mogoton – bezpečně v silničním provozu |
iMi Partner |
3. místo |
Designové sportovní rukavice Turck |
iMi Partner |
Reklamní gastronomie |
||
1. místo |
Brněnský drak: To je –> Brno |
Brand Gifts |
2. místo |
Vánoční dárek iMi Partner |
iMi Partner |
3. místo |
Po celý rok spolu – láhev na vodu a termoska doplněná třemi s oříšky a sušeným ovocem |
Rostislav Čermák |
Reklamní nebo dárkový obal |
||
1. místo |
ING Kufřík – Vítej do lví rodiny |
Procoma |
2. místo |
Brit Care Cat Gift Box 2in1 |
Thimm The Highpack Group |
3. místo |
Multík dáreček |
Thimm The Highpack Group |
Manažerský dárek |
||
1. místo |
Pierre Cardin Avant-Garde – konferenční desky s powerbankou |
iMi Partner |
2. místo |
Camera Obscura |
H.R.G. |
3. místo |
Dárková sada bezdrátové nabíječky a LED kabelu 3v1 |
Diskus |
Tailor Made |
||
1. místo |
Marťanský magicball |
iMi Partner |
2. místo |
Reklamní předměty v designu plechovky |
Reda |
3. místo |
Marťanská razítka |
iMi Partner |
Reklamní předmět 3. milénia |
||
1. místo |
Bylinný čaj |
Zuzana Lančiová, Střední umělecká škola, Ostrava |
2. místo |
Manota |
Natálie Šmatlaňová, Střední umělecká škola, Ostrava |
3. místo |
Krabička poslední záchrany |
Hana Heinrichová, Střední umělecká škola, Ostrava |
I přes uzavírku škol kvůli pandemii koronaviru byla i zorganizována soutěž POPAI Student Award 2020, v níž studenti prezentovali grafické 2D návrhy, návrhy POP materiálů (3D) a také návrhy komplexní podlinkové komunikační kampaně v místě prodeje se zaměřením na POP média.
Partnery byly společnosti Budějovický Budvar pro kategorii Grafický 2D návrh, Český národní podnik (výrobce a prodejce kosmetické značky Manufaktura) pro kategorii Design POP materiálu a Bel Sýry Česko pro kategorii Návrh in-store komunikační kampaně.
POPAI Student Award 2020
Ocenění |
Název exponátu |
Přihlašovatel |
Grafický 2D návrh dle briefu společnosti Budějovický Budvar |
Pivní stromeček |
Anna Fischerová (UTB – Fakulta multimediálních komunikací) |
Cena sympatie |
More than just a beer |
Kateřina Plesníková (UTB – Fakulta multimediálních komunikací) |
Design POP materiálu dle briefu společnosti Český národní podnik – výrobce a prodejce kosmetické značky Manufaktura |
Květinová zahrada |
Barbora Semanová ((UTB – Fakulta multimediálních komunikací) |
Cena za kreativitu |
Návrh expedičního obalu – kosmetický organizér |
Zuzana Kučerová (Střední škola vizuální tvorby, Hradec Králové) |
Návrh in-store komunikační kampaně dle briefu společnosti Bel Sýry Česko |
||
1. místo |
In-store komunikační kampaň pro Sýr a Křup |
Veronika Kunová, Nikola Křístková (VŠE, Fakulta mezinárodních vztahů) |
2. místo |
Projekt in-store aktivace Sýr a Křup |
Anna Valínová, Monika Bartošíková, Kristýna Kunická, Marie Valínová, Veronika Vyoralová (VŠE, Fakulta mezinárodních vztahů) |
3. místo |
Marketingová kampaň Sýr a Křup – Škola hrou |
Zuzana Kučerová, Petra Gabrišková, Vendula Hrubešová (Střední škola vizuální tvorby, Hradec Králové) |
-stk-