ADCCCA: Grand Prix pro Symbio, klientem roku je HBO
Grand Prix v letošní soutěži ADC Czech Creative Awards putuje do agentury Symbio Digital za kampaň „Projev, který se nikdy nestal“. Klientem roku je HBO.
Letošní ročník soutěže ADC Czech Creative Awards zná své vítěze. Grand Prix byla udělena kampani „Projev, který se nikdy nestal“, kterou vytvořila agentura Symbio Digital pro společnost HBO Europe, jež se stala rovněž Klientem roku. Zlatý ohníček za dlouhodobý přínos české reklamě byl udělen designéru Lumíru Kajnarovi. Vyhlašování proběhlo letos prostřednictvím online živého vysílání, kterým provázela Tereza Svěráková s Davidem Sudou, v druhém studiu je doprovázeli moderátoři reklamní hitparády AdParáda Wilhelm Přibyl a Miky Karas.
Celkem bylo letos uděleno 50 Louskáčků, z toho 10 zlatých, 17 stříbrných a 23 bronzových. Nejvíce z nich posbírala agentura Symbio Digital, jež si jich připsala celkem sedm. Dále bodovala agentura Kaspen/Jung von Matt (5), produkční společnost Bistro Films (4) a Scholz & Friends (4).
Kampaň „Projev, který si nikdy nestal“, jež byla oceněna nejvyšší cenou, získala ještě dalších pět Louskáčků – jeden zlatý (Digital Design), tři stříbrné (Online film, Digital Craft a Innovation) a jeden bronzový (Online campaign), a to za použití technologie deep fake pro propagaci nového seriálu HBO Bez vědomí.
Dva zlaté Louskáčky si vysloužil reklamní spot Fyzika, který vytvořila produkční společnost Bistro Films pro neziskovou organizaci Brontosauři v Himalájích. Zvítězil v kategoriích Online film a Film Craft.
Produkce Bistro Films si další zlato připsala ještě v kategorii TV / Cinema za kampaň Breaking the Silence, kterou vytvořila spolu s agenturou VMLY&R pro organizaci Post Bellum. Série tří spotů, jež byla oceněna také stříbrem v kategorii Online film, zachycuje autentické příběhy, každý z jiného desetiletí 20. století, kdy jejich hrdinům mlčení zachránilo životy.
V kategorii Film Craft si zlato odnesla ještě agentura Scholz & Friends za svůj počin pro značku rukavic Engelmüller. Reklamním spotem připomněla výročí od vítězství vozu české výroby Aero Minor na legendárním závodě v Le Mans. Spot byl oceněn také stříbrem za práci se zvukem a bronz v kategorii Online Film.
Za nejlepší práci se zvukem či hudbou byl zlatý Louskáček udělen kampani „From The Future World“, v níž agentura Wunderman Thompson za pomoci umělé inteligence doplnila Dvořákovo dílo. Cílem bylo promovat mecenášství Komerční banky na poli vážné hudby. Kampaň získala také stříbro za Innovation a bronz v kategorii Brand Experience.
Další zlato bylo uděleno v kategorii Corporate Design Janu Mouchovi za vizuální styl pro Sčítání 2021.
V kategorii Photography byl zlatě oceněn projekt Surfaces, soubor šesti fotografií vytvořený pro designérské studio Nastassia Aleinikava. Jejich autorem je Pavel Hejný z agentury Creative Embassy.
Zlato v kategorii Illustration putovalo do agentury Kaspen/Jung von Matt, který vytvořil ilustrovanou kampaň pro obuv značky Vivobarefoot.Ta byla oceněna ještě stříbrným Louskáčkem v Printu.
V kategorii Campaign for good byla zlatem oceněna kampaň „Anticorruption Hackathon by Známkamaráda“, kterou připravila agentura WMC/Grey. Hackaton reagoval na předraženou zakázku na e-shop na dálniční známky. Počin byl oceněn ještě bronzem v kategorii Web pages / Microsites.
Přehled oceněných ADC Czech Creative Awards 2020
Ocenění |
Práce |
Přihlašovatel |
Zadavatel |
|
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Kaspen/Jung von Matt |
Vivobarefoot |
|
bronz |
Kaspen/Jung von Matt |
Loono |
|
Billboard & Poster |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Pavel Fuksa |
Prague City Tourism |
|
Ambient & ostatní |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Mark BBDO |
Český Rozhlas |
|
TV / Cinema |
|||
zlato |
Bistro Films |
Post Bellum |
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Wollein Films |
Wolt Česko |
|
bronz |
VCCP |
Albert Česká republika |
|
Online film |
|||
zlato |
Bistro Films |
Brontosauři v Himálajích |
|
stříbro |
Bistro Films |
Post Bellum |
|
stříbro |
Symbio Digital |
HBO Europe |
|
bronz |
Scholz & Friends |
Engelmüller |
|
bronz |
Kaspen/Jung von Matt |
IKEA |
|
Radio & Audio |
|||
neuděleno |
|||
Promo & Activation |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Havas Prague |
Amnesty International |
|
Mailings / Giveaways |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Jak jsme LEGO Architecture dostali k architektům z celého světa |
Ogilvy |
LEGO Trading |
bronz |
neuděleno |
|
|
Web pages / Microsites |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Action Please a Idea Please |
Fakulta strojní VŠB-TUO |
|
bronz |
WMC Grey |
Známkamaráda |
|
Display Advertising |
|||
neuděleno |
|||
Data driven |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Mark BBDO |
Český Rozhlas |
|
Social & Inlfuencer |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Symbio Digital |
Ria (Hartmann – Rico) |
|
bronz |
neuděleno |
|
|
Gamification |
|||
neuděleno |
|||
Best Use of Media |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Oliver Marketing |
O2 Czech Republic |
|
Original content |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Symbio Digital |
Ria (Hartmann – Rico) |
|
bronz |
neuděleno |
|
|
Product Placement |
|||
neuděleno |
|||
User-generated content |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Triad Advertising |
Pilsner Urquell |
|
Brand Experience |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Jak jsme LEGO Architecture dostali k architektům z celého světa |
Ogilvy |
LEGO Trading |
bronz |
Wunderman Thompson |
Komerční banka |
|
Corporate Design |
|||
zlato |
Jan Moucha |
Český Statistický Úřad |
|
stříbro |
Artbureau |
Pilsner Urquell |
|
bronz |
Cocoon |
Minimum Waste |
|
Product & Packaging Design |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Cocoon |
Jan Becher – Pernod Ricard |
|
Graphic Design |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Isobar Czech Republic |
César&Charles |
|
bronz |
neuděleno |
|
|
Digital Design |
|||
zlato |
Symbio Digital |
HBO Europe |
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
neuděleno |
|
|
Immersive Design |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Mark BBDO |
Dr. Oetker |
|
Motion Design |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Motionhouse |
Sokol |
|
bronz |
neuděleno |
|
|
Film Craft |
|||
zlato |
Scholz & Friends |
Engelmüller |
|
zlato |
Bistro Films |
Brontosauři v Himálajích |
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Scholz & Friends |
Benzina |
|
Sound & Music |
|||
zlato |
Wunderman Thompson |
Komerční banka |
|
stříbro |
Scholz & Friends |
Engelmüller |
|
bronz |
neuděleno |
|
|
Illustration |
|||
zlato |
Kaspen/Jung von Matt |
Vivobarefoot |
|
stříbro |
Touch Branding |
Nadace Preciosa |
|
bronz |
neuděleno |
|
|
Photography |
|||
zlato |
Creative Embassy |
Nastassia Aleinikava |
|
stříbro |
Creative Embassy |
Post Bellum |
|
bronz |
Havas Prague |
Amnesty Internation |
|
Copywriting |
|||
neuděleno |
|||
Digital craft |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Symbio Digital |
HBO Europe |
|
bronz |
Kaspen/Jung von Matt |
Kinder |
|
Innovation |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
Wunderman Thompson |
Komerční banka |
|
stříbro |
Symbio Digital |
HBO Europe |
|
bronz |
neuděleno |
|
|
Integrated campaign |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Hullabaloo |
HBO – Bez vědomí |
|
Online campaign |
|||
zlato |
neuděleno |
|
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Zaraguza CZ |
Rexona - Unilever ČR |
|
bronz |
Symbio Digital |
HBO Europe |
|
Activation campaign |
|||
neuděleno |
|||
Campaign for good |
|||
zlato |
WMC Grey |
Známkamaráda |
|
stříbro |
neuděleno |
|
|
bronz |
Lion Communications |
Svoboda zvířat Plzeň |
|
Employer branding campaign |
|||
neuděleno |
V průběhu večera byla také oceněna reklama desetiletí, pro kterou hlasovali čtenáři serveru Aktuálně.cz. Zvolena byla reklama Ranvej duel agentury Saatchi & Saatchi pro klienta T-Mobile. Spot z roku 2017 z produkce Boogie Films patří do série v hlavní roli s Ivanem Trojanem.
-stk-