Flema: Inovativním autorem je PHD, zadavatelem Škoda Auto
Soutěž Flema Media Awards, která oceňuje inovátorský a kreativní přístup v mediálním plánování, vyhlásila vítěze 15. ročníku.
Letošní vyhlášení výsledků soutěže Flema Media Awards se místo tradičního slavnostního galavečera uskutečnilo online na schůzce pro pozvané účastníky. Vítězové byli vyhlášeni ve třech kategoriích podle media typu (nejlepší využití TV, rádia a digitálních médií), ve dvou průřezových (Nejlepší velká kampaň a Nejlepší malá kampaň), ve čtyřech kategoriích Media&Insight (nejlepší využití dat, engagementu, influencera, real-time marketingu), a jedné speciální kategorii – Nejodvážnější počin.
Zároveň i letos Flema vyhlásila speciální ocenění Inovativní autor, které získala česká pobočka agentury PHD. Ocenění Inovativní zadavatel obdržela za své kampaně Škoda Auto.
PHD s pracemi pro Škoda Auto zvítězila ve třech kategoriích. Bodovala v kategorii Nejlepší využití rádia s kampaní Škoda Octavia - 1000 způsobů, jak představit novou Octavii. Ta byla postavena na kontextově relevantním sdělení, které odpovídalo času, počasí a dalším podmínkám, ve kterých byl spot vysílán. Agentura pracovala s více než stovkou automaticky sestavených mutací. Předem definovala optimální frekvenci zásahu na uživatele, kterému nabídla mírně obměněnou variantu spotu. S kampaní uspěla i v kategorii Nejlepší využití real-time marketingu.
A s další kampaní podporující uvedení nové Octavie bodovala PHD v kategorii Nejlepší využití engagementu. Díky vlastnímu naprogramovanému konfigurátoru na Facebooku mohli uživatelé ve svém FB feedu objevovat vybavení vozu a sami si ho nakonfigurovat.
Cenu Grand Prix za absolutně nejlépe hodnocenou vítěznou kampaň získaly slovenské agentury Oliver Agency a Getlike, které pro Post Bellum vytvořily kampaň #OciPrePlac, která s minimálním rozpočtem dokázala nestandardním způsobem upozornit na téma extremismu na Slovensku. Vyhrála také v kategorii Nejlepší malá kampaň. S nulovým rozpočtem a s náklady ve výši 6 euro zasáhla téměř milion lidí na sociálních sítích. Plačící socha měla připomenout tragický osud obce Ostrý Grúň, vypálenou nacisty, a zároveň varovat před rostoucím extrémismem.
Nejodvážnějším počinem se podle hlasování porotců stala kampaň na seriál HBO Bez vědomí, kterou připravila agentura Symbio. Porota ocenila tvorbu videa, které upozorňovalo na problém mediální manipulace. Video bylo vytvořeno pomocí umělé inteligence (deepfake). Slova prezidenta Zemana v něm byla otočena o 180 stupňů.
Dvě vítězné ceny si odnesla agentura Triad Advertising. Zvítězila v kategorii Největší velká kampaň s prací pro Gambrinus, který se rozhodl zrušit PET lahve a nahradil je vratnými lahvemi. A uspěla také v kategorii Nejlepší využití digitálních médií s kampaní pro Ikea podporující kvalitní spánek – Spánkoví hrdinové. V ní cílila na spotřebitele pomocí sociálních médií (Youtube, Facebook, Isntagram) podle času a oslovovala je v momentě, kdy se místo spaní věnovali sledování obrazovky.
Plzeňský Prazdroj získal společně s agenturou WeDigital nejvyšší ocenění i v kategorii Nejlepší využití influencera. Influencery se stali přímo výčepní Plzeňského Prazdroje.
Za vítěze televizní kategorie byla zvolena slovenská agentura Wavemaker s prací Horská záchranná služba pro Slovak Telekom. V ní se televizní reportér spojil s youtuberem a připravili reportáž, která rezonovala jak v televizi, tak na internetu.
S daty pode mínění poradců nejlépe pracovala kampaň slovenské agentury Digiline v kampani pro značku Kia - Testovací jízdy Kia a Inres Smart banner. Pracovala s technologií smart banneru, která umožnila segmentovat publika a přizpůsobovat kreativu na základě předcházejícího chování uživatelů na webu.
Vítězové Flema Media Awards 2020
Název kampaně |
Autor |
Zadavatel |
Země |
Nejlepší využití digitálních médií |
|||
Triad Advertising |
IKEA Česká republika |
CZ-SK |
|
Nejlepší využití TV |
|||
Wavemaker Slovakia |
Slovak Telekom |
SK |
|
Nejlepší využití rádia |
|||
PHD (CZ) |
Škoda Auto |
CZ |
|
Nejlepší využití influencera |
|||
WeDigital |
Plzeňský Prazdroj |
CZ |
|
Nejlepší využití engagementu |
|||
PHD (CZ) |
Škoda Auto |
CZ |
|
Nejlepší využití dat |
|||
Digiline |
Kia Slovensko |
SK |
|
Nejlepší využití real-time marketingu |
|||
PHD (CZ) |
Škoda Auto |
CZ |
|
Nejlepší malá kampaň |
|||
Oliver agency/Getlike |
Post Bellum |
SK |
|
Nejlepší velká kampaň |
|||
Triad Advertising |
Plzeňský Prazdroj |
CZ |
|
Nejodvážnější počin |
|||
Symbio |
HBO Europe |
CZ |
|
Grand Prix |
|||
Oliver agency/Getlike |
Post Bellum |
SK |
|
Inovativní autor |
|||
PHD (CZ) |
|
||
Inovativní zadavatel |
|||
Škoda Auto |
|
„V letošním roce si ještě více než v jiných letech vážíme každé přihlášky do soutěže, každého porotce, který hodnocení kampaní věnuje svůj čas. Nápady a inovativní přístup tvoří přidanou hodnotu mediálního plánování a jsme rádi, že ji díky FLema Media Awards můžeme zprostředkovat odborné marketingové veřejnosti,“ uvedla Petra Vejdělková, projektová manažerka pořádající společnosti Flemedia.
Vítěze z 21 kampaní nominovaných na shortlist vybrala odborná porota na svém online setkání 14. října 2020. Porota byla složena z 30 odborníků oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur.
Flema je pořádána za podpory společností HyperCube, Nielsen-Admosphere a GolfDigest. Mediálním partnerem je MediaGuru.cz.
Více informací o soutěži a vítězných kampaních najdete na www.flema.cz.
-mav-
Pozn.: Provozovatelem serveru MediaGuru.cz je mediální agentura PHD