Flema: Inovativním autorem je PHD, zadavatelem Škoda Auto

čtvrtek, 26. listopadu 2020, 19:10 Reklama MediaGuru

Soutěž Flema Media Awards, která oceňuje inovátorský a kreativní přístup v mediálním plánování, vyhlásila vítěze 15. ročníku.

Zdroj: Flemedia

Zdroj: Flemedia

Letošní vyhlášení výsledků soutěže Flema Media Awards se místo tradičního slavnostního galavečera uskutečnilo online na schůzce pro pozvané účastníky. Vítězové byli vyhlášeni ve třech kategoriích podle media typu (nejlepší využití TV, rádia a digitálních médií), ve dvou průřezových (Nejlepší velká kampaň a Nejlepší malá kampaň), ve čtyřech kategoriích Media&Insight (nejlepší využití dat, engagementu, influencera, real-time marketingu), a jedné speciální kategorii – Nejodvážnější počin.

Zároveň i letos Flema vyhlásila speciální ocenění Inovativní autor, které získala česká pobočka agentury PHD. Ocenění Inovativní zadavatel obdržela za své kampaně Škoda Auto.

PHD s pracemi pro Škoda Auto zvítězila ve třech kategoriích. Bodovala v kategorii Nejlepší využití rádia s kampaní Škoda Octavia - 1000 způsobů, jak představit novou Octavii. Ta byla postavena na kontextově relevantním sdělení, které odpovídalo času, počasí a dalším podmínkám, ve kterých byl spot vysílán. Agentura pracovala s více než stovkou automaticky sestavených mutací. Předem definovala optimální frekvenci zásahu na uživatele, kterému nabídla mírně obměněnou variantu spotu. S kampaní uspěla i v kategorii Nejlepší využití real-time marketingu.

Zdroj: PHD

A s další kampaní podporující uvedení nové Octavie bodovala PHD v kategorii Nejlepší využití engagementu. Díky vlastnímu naprogramovanému konfigurátoru na Facebooku mohli uživatelé ve svém FB feedu objevovat vybavení vozu a sami si ho nakonfigurovat.

Cenu Grand Prix za absolutně nejlépe hodnocenou vítěznou kampaň získaly slovenské agentury Oliver Agency a Getlike, které pro Post Bellum vytvořily kampaň #OciPrePlac, která s minimálním rozpočtem dokázala nestandardním způsobem upozornit na téma extremismu na Slovensku. Vyhrála také v kategorii Nejlepší malá kampaň. S nulovým rozpočtem a s náklady ve výši 6 euro zasáhla téměř milion lidí na sociálních sítích. Plačící socha měla připomenout tragický osud obce Ostrý Grúň, vypálenou nacisty, a zároveň varovat před rostoucím extrémismem.

Zdroj: Flema Media Awards

Zdroj: Flema Media Awards

Nejodvážnějším počinem se podle hlasování porotců stala kampaň na seriál HBO Bez vědomí, kterou připravila agentura Symbio. Porota ocenila tvorbu videa, které upozorňovalo na problém mediální manipulace. Video bylo vytvořeno pomocí umělé inteligence (deepfake). Slova prezidenta Zemana v něm byla otočena o 180 stupňů.

Zdroj: HBO, Symbio

Dvě vítězné ceny si odnesla agentura Triad Advertising. Zvítězila v kategorii Největší velká kampaň s prací pro Gambrinus, který se rozhodl zrušit PET lahve a nahradil je vratnými lahvemi. A uspěla také v kategorii Nejlepší využití digitálních médií s kampaní pro Ikea podporující kvalitní spánek – Spánkoví hrdinové. V ní cílila na spotřebitele pomocí sociálních médií (Youtube, Facebook, Isntagram) podle času a oslovovala je v momentě, kdy se místo spaní věnovali sledování obrazovky.

Zdroj: Triad Advertising

Zdroj: Triad Advertising

Plzeňský Prazdroj získal společně s agenturou WeDigital nejvyšší ocenění i v kategorii Nejlepší využití influencera. Influencery se stali přímo výčepní Plzeňského Prazdroje.

Za vítěze televizní kategorie byla zvolena slovenská agentura Wavemaker s prací Horská záchranná služba pro Slovak Telekom. V ní se televizní reportér spojil s youtuberem a připravili reportáž, která rezonovala jak v televizi, tak na internetu.

daty pode mínění poradců nejlépe pracovala kampaň slovenské agentury Digiline v kampani pro značku Kia - Testovací jízdy Kia a Inres Smart banner. Pracovala s technologií smart banneru, která umožnila segmentovat publika a přizpůsobovat kreativu na základě předcházejícího chování uživatelů na webu.

Vítězové Flema Media Awards 2020 

Název kampaně

Autor

Zadavatel

Země

Nejlepší využití digitálních médií

IKEA - Spánkoví hrdinové

Triad Advertising

IKEA Česká republika

CZ-SK

Nejlepší využití TV

Slovak Telekom - Horská záchranná služba

Wavemaker Slovakia

Slovak Telekom

SK

Nejlepší využití rádia

Škoda Octavia - 1000 způsobů, jak představit novou Octavii

PHD (CZ)

Škoda Auto

CZ

Nejlepší využití influencera

Pilsner Urquell - Jak si vychovat své vlastní influencery

WeDigital

Plzeňský Prazdroj

CZ

Nejlepší využití engagementu

Škoda Auto - Nová Octavia pod Vaším palcem

PHD (CZ)

Škoda Auto

CZ

Nejlepší využití dat

KIA - Testovacie jazdy KIA a INRES Smart banner

Digiline

Kia Slovensko

SK

Nejlepší využití real-time marketingu

Škoda Octavia - 1000 způsobů, jak představit novou Octavii

PHD (CZ)

Škoda Auto

CZ

Nejlepší malá kampaň

Post Bellum - #OciPrePlac

Oliver agency/Getlike

Post Bellum

SK

Nejlepší velká kampaň

Gambrinus - Pet stop

Triad Advertising

Plzeňský Prazdroj

CZ

Nejodvážnější počin

HBO - Projev, který se nikdy nestal

Symbio

HBO Europe

CZ

Grand Prix

Post Bellum - #OciPrePlac

Oliver agency/Getlike

Post Bellum

SK

Inovativní autor

PHD (CZ)

 

Inovativní zadavatel

Škoda Auto

 

Zdroj: Flemedia

„V letošním roce si ještě více než v jiných letech vážíme každé přihlášky do soutěže, každého porotce, který hodnocení kampaní věnuje svůj čas. Nápady a inovativní přístup tvoří přidanou hodnotu mediálního plánování a jsme rádi, že ji díky FLema Media Awards můžeme zprostředkovat odborné marketingové veřejnosti,“ uvedla Petra Vejdělková, projektová manažerka pořádající společnosti Flemedia.

Vítěze z 21 kampaní nominovaných na shortlist vybrala odborná porota na svém online setkání 14. října 2020. Porota byla složena z 30 odborníků oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur.

Flema je pořádána za podpory společností HyperCube, Nielsen-Admosphere a GolfDigest. Mediálním partnerem je MediaGuru.cz.

Více informací o soutěži a vítězných kampaních najdete na www.flema.cz.

-mav-

Pozn.: Provozovatelem serveru MediaGuru.cz je mediální agentura PHD