Komentář: Živé diváky online přenosy nenahradí
Přestože se doba kovidová zdá ideální k streamování všeho možného, najít si svého online diváka nemusí být vždy jednoduché.
Velká Británie má za sebou zajímavý televizní experiment. Pandemická opatření vymetla z tribun fanoušky všech sportů. Nejbolestivější je však situace asi u britské Premier League. Jedna z nejsledovanější fotbalových soutěží světa proto přišla s nápadem zpoplatnit online přenosy jednotlivých západů. A to i těch, které by z anormálních okolností nebyly určeny k vysílání. Jenže se sakra spálila.
Jak upozornil deník Daily Mirror, dát 14,95 libry za zápas (tedy zhruba 450 korun) se nechce ani těm nejzavilejším fandům. Cena je to sice výrazně levnější než klasické vstupenky na zápas, nicméně atmosféru stadionu to zdaleka nenahradí. Novinářům se podařilo zjistit, že například zápas mezi Burnley a West Brom měl velice špatná čísla sledovanosti. Dokonce tak nízká, že celý koncept zřejmě nemá šanci na komerční přežití. Deník Daily Mail uvedl, že průměrná sledovanost jednoho zápasu byla 39 tisíc diváků v prvních dvou kolech, přičemž tři zápasy neměly ani deset tisíc diváků. Očekávání přitom mělo být takové, že zápasy top šesti klubů bude sledovat online až 75 tisíc platících diváků, ty méně atraktivní zápasy pak 25 tisíc. Vedení Premier League se navíc dušovalo, že zpoplatnění streamů přinese peníze jednotlivým klubům. Nicméně ani to se nesetkalo s pochopením. Mnozí příznivci se začali na sítích sdružovat a vyzývat k bojkotu proti zpoplatněným online přenosům. Celé fanouškovské skupiny vyzývají, ať lidé posílají peníze raději lokálním charitám a zároveň se stupňuje tlak na to, aby se alespoň část zápasů vrátila do free-to-air (bezplatného) vysílání.
Přestože se doba kovidová zdá ideální k streamování všeho možného, najít si svého online diváka nemusí být vždy jednoduché. Podobně se spálila BBC se svým třetím kanálem, který vypnula z lineárního vysílání s tím, že dostupná bude již jen online. Sledovanost stanice spadla o skokové tři čtvrtiny.
Autorka textu: Erika Luzsicza, Axocom