Reklamní investice rostly v říjnu jen v TV, ostatní klesaly
Monitorované investice do nákupu reklamního prostoru v médiích zůstaly sice v říjnu na vyšší úrovni než loni, stalo se tak ale pouze zásluhou televizní reklamy.

Zdroj: Shutterstock
Monitorované investice do nákupu reklamního prostoru v médiích zůstaly sice v letošním říjnu na vyšší úrovni než loni, stalo se tak ale pouze zásluhou televizní reklamy. Podle monitoringu Nielsen Admosphere se hrubé reklamní investice v televizi meziročně v říjnu zvýšily o 17 %.
Všechny ostatní mediatypy ale v říjnu klesaly, a to dokonce dvouciferně. Nejvíce se pokles projevil v rádiové a outdoorové reklamě, a to o 15 %. O 12 % se měly v říjnu snížit investice směřované do tištěné reklamy.
Za prvních deset měsíců letošního roku zůstává celkový monitorovaný objem reklamních investic na stejné úrovni jako za stejné období v loňském roce. Opět si za období leden až říjen polepšila jen televizní reklama (+7 %).

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
Součástí přehledu není internetová reklama, a to protože monitoring postihuje jen část internetové reklamy, konkrétně display reklamu a video reklamu. Jak už jsme ale informovali, za první tři letošní kvartály jsou monitorované investice do internetové display reklamy i videoreklamy meziročně vyšší dvouciferně.
-mav-