TikTok nabízí v ČR tiktokery s miliony sledujících i levnou reklamu
TikTok nabízí na českém trhu od října možnosti reklamy. Už teď na něm fungují influenceři s miliony sledujících.
Rychle rostoucí sociální síť TikTok začíná být postupně zajímavá i pro firmy na českém trhu. Od října zde nabízí placenou reklamu, kromě toho na ni fungují čeští a slovenští influenceři s miliony sledujících. O jaké možnosti se jedná, ukázalo online setkání, za jehož organizací stála společnost TikTokuj.cz, zabývající se vzděláváním podnikatelské komunity i veřejnosti ve věcech týkajících se TikToku.
V České republice registruje původně čínská síť 1,1 milionu aktivních uživatelů měsíčně, přičemž jejich strávený čas je několikanásobně vyšší než na Facebooku. Podle údajů TikToku je přes 60 % uživatelů starší 18 let.
Chtějí-li firmy nyní oslovit tuto komunitu, mohou si buď založit vlastní profil a krmit ho vlastním obsahem, využít spolupráce s influencery nebo si zaplatit reklamu. Na českém a slovenském trhu již dnes existují tiktokeři s miliony sledujících. Z hlediska počtu sledujících patří mezi ty nejúspěšnější Ondy Mikula (8,5 mil.), Chloe Aesthetics (4,9 mil.) a Viral Brothers (2,2 mil).
Spolupráci s tiktokery mohou zprostředkovat specializované firmy, jako je WeLoveFun, Fuse nebo inzertní portál Marketum.cz. S placenou reklamou zase může pomoci Business Factory či jiné klasické mediální agentury na trhu. „Na TikToku doposud reklamy příliš nebylo, ale to se postupně změní a bude ji přibývat,“ podotkl za Business Factory Jan Pátek.
Placenou reklamu si mohou zadavatelé koupit přes aukční systém, kde si firmy vystačí i s malým rozpočtem. „Prozatím na TikToku není příliš inzerentů, takže reklama v aukci vychází velmi levně,“ řekl Jan Pátek s tím, že i kvůli tomu se síť nyní hodí i pro malé firmy.
Na TikToku lze kampaň cílit podle pohlaví, věku, osobních zájmů i podle toho, jaký obsah uživatelé rádi sledují. Cíl kampaně lze optimalizovat na kliky, imprese či konverze.
Prvním českým zadavatelem byla skupina FTV Prima, jež na TikToku propagovala svůj seriál Sestřičky. Použila k tomu reklamní formát TopView, který se zobrazil uživatelům hned po spuštění aplikace. Celkem oslovilo 20s video 560 tisíc uživatelů, získalo dva miliony impresí, 35 tisíc lajků a 600 sdílení. Cena se pohybovala v řádu vyšších desítek tisíc korun.
TikTok do reklamní kampaně zařadila také televize Nova, která chtěla na síti oslovit zájemce o casting do Superstar. Cílem bylo přivést lidi na formulář, a zvýšit tak počet registrací. Využila k tomu několikadenní komunikaci s nízkým denním rozpočtem.
V Polsku TikTok figuroval například v kampani značky Dr.Oetker, jež tak podpořila svou nabídku mražené pizzy. Na síti oslovila 1,5 milionu unikátních uživatelů, získala 13 mil. impresí, 13 tisíc lajků a 162 sdílení. „Vzhledem k tomu, že je v Polsku čtyřikrát více uživatelů než u nás, reklama je už dražší. Pohybuje se už v řádech statisíců,“ přiblížil princip fungování reklamního systému Jan Pátek.
-stk-