Epica: Nejvíc Grand Prix pro Plesnivý Whopper, uspěli i Češi
Kampaň Plesnivý Whopper si odnesla Grand Prix ve třech kategoriích soutěže Epica. Ocenění si vezou i tuzemské agentury McCann-Erickson Prague a WMC/Grey.
Kampaň Plesnivý Whopper agentur INGO Stockholm, David Miami a Publicis získala v letošním ročníku reklamní soutěže Epica hlavní cenu Grand Prix hned v několika kategoriích, a to v tisku, PR a ve filmové kategorii. Globální kampaň značky Burger King měla za cíl ukázat, že plíseň může být krásná, protože dokládá, že z výroby Whopperu byly odstraněny umělé konzervační látky.
V designové kategorii si hlavní cenu odnesla kampaň se skládačkou pro Heinz od kanadské Rethink.
V digitální kategorii získala Grand Prix kampaň Swipe Night pro Tinder od agentury 72andSunny Los Angeles.
Hlavní cenu v kategorii společenské odpovědnosti si odnesla argentinská kampaň od agentury Wunderman Thompson Buineos Aires pro Incucai a Sony Music, která přinesla „neviditelné hudební video". Pokud ho diváci chtěli zhlédnout, museli video zacílit na někoho jiného. Kampaň měla za cíl podpořit povědomí o transplantaci oční rohovky.
Cenu pro agenturní síť roku roku patří Wunderman Thompson, cenu agentura roku získaly INGO Stockholm, David Miami a Publicis.
Ocenění vybojovaly v letošním ročníku Epica Awards také tuzemské agentury. Kampaň „Znám kamaráda" organizující hackathon v reakci na předraženou státní zakázku na elektronický prodej dálničních známek od WMC/Grey získala stříbro v kategorii Aktuální a real-time marketing.
Kampaň Fyzika od McCann-Erickson Prague vyhrála zlato v kategorii Copywriting & Storytelling a stejná kampaň má také bronz v kategorii Humor v reklamě. Kampaň byla připravena pro organizaci Brontosauři v Himalájích na podporu iniciace pravidelné výuky fyziky, chemie a biologie ve škole v Malém Tibetu.
Přehled všech oceněných prací najdete zde.
-mav-