Prima: Objem reklamy v HbbTV se letos zvýšil o polovinu
Aplikaci iPrima v hybridním vysílání HbbTV navštěvuje podle údajů Primy přes 550 tisíc diváků měsíčně. Pokračuje i růst zájmu o HbbTV kampaně.
Skupina Prima uvedla, že v letošním roce eviduje nárůst kampaní v hybridním vysílání (HbbTV) meziročně o 47 %.
„Červené tlačítko na kanálech Prima vidí více než 2 miliony diváků. HbbTV aplikaci iPrima navštěvuje přes 550 tisíc diváků měsíčně. Mezi nejsledovanější patří podobně jako ve videoarchivu iPrima.cz seriály Slunečná, Polda, Sestřičky, dokumenty a filmové premiéry,“ říká Josef Stránský, ředitel technologií skupiny Prima.
V listopadu uvedla Prima nový reklamní formát splash screen, který má mít stoprocentní vizibilitu. „Jedná se o reklamní formát na úvodní obrazovce aplikace iPrima. Nejprodávanějším formátem v HbbTV nadále zůstává switch-in. Tento formát v roce 2020 dosahuje průměrného CTR 2,3 %. Je možné jím zasáhnout až 300 tisíc unikátních diváků v jednu chvíli. Frekvence týdenní kampaně se obvykle pohybuje do tří zobrazení na unikátní přístroj,“ sdělil Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje společnosti Media Club, která obchodně zastupuje skupinu Prima.
Dalším trendem v HbbTV je nárůst regionálně cílené inzerce. Stále častěji zde inzerují klienti, kteří cílí například pouze na Prahu, střední Čechy, Brno, nebo na užší a bonitnější příjmové skupiny. „Až polovina našich klientů, kteří cílí regionálně, pochopili, že televize je celostátní médium, ale díky využití HbbTV mohou komunikovat i lokálně s nižší rozpočtem, a přitom jsou vizibilní na televizních obrazovkách,“ dodává Petr Hatlapatka.
Na jaře, v době pandemie covid-19, využila Prima geo cílení, a zároveň flexibilitu a rychlost nasazení kampaní v HbbTV na podporu krajů a obcí. Nabídku na bezplatnou, regionálně cílenou informační kampaň zdarma využilo více než dvacet měst a obcí. Tyto kampaně měly zasáhnout přes 3 mil. diváků.
V souvislosti s větším počtem odbavených kampaní se také zvýšilo využívání HbbTV Creatoru, který skupina Prima ve spolupráci s firmou Kinet poskytuje inzerentům zdarma. Počet zde vyrobených HbbTV aplikací meziročně vzrostl o 76 %.
Z letošních kampaní lze zmínit uvedení nové příchutě Magnum Ruby, kde byl v aplikaci využit kvíz o ceny. Další z kampaní byla aplikace Coca-Coly, která vznikla na základě šablony z HbbTV Creatoru. V pozadí aplikace klient promoval soutěž s QR kódem, ve videookně pak odbíhaly partnerské recepty. Kampaň Českých drah pak podporovala novou aplikaci s možností stažení přes QR kód přímo přes TV obrazovku.
„Červené tlačítko je také oblíbené u klientů z automotive segmentu, především pro posílení brand awarness. Letos jsme spolupracovali na kampani k oslavě významného výročí značky Volkswagen nebo na uvedení nového modelu Enayq od Škoda Auto. Diváci tak například mohli prozkoumat exteriér i interiér auta, seznámit se s bezpečností, pohonnými jednotkami a dobíjením,“ přiblížil Hatlapatka.
Na začátku podzimní sezóny Prima také poprvé pilotně zpracovala post buy kampaně společně pro HbbTV a TV kampaně. V případě zájmu ze strany klientů bude tento projekt dále rozvíjet.
HbbTV reklama podle vyjádření Petra Hatlapatky pro MediaGuru.cz tvoří 25 % celkových online příjmů skupiny Prima. Do reklamních formátů HbbTV započítává i videoreklamu, která se přes HbbTV také odbavuje. Podle informací zveřejněných ve výroční zprávě inkasovala Prima z prodeje internetové reklamy v roce 2019 téměř 131 mil. Kč.
-mav-