Asko mění marketingovou strategii, prodlužuje spoty

pátek, 8. ledna 2021, 10:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

Asko – Nábytek vstupuje do nového roku s novou marketingovou strategií.

Andrea Štěpánová, zdroj: Asko – Nábytek

Andrea Štěpánová, zdroj: Asko – Nábytek

Společnost Asko – Nábytek do letošního roku vstupuje s novou marketingovou strategií. Změní své letáky, televizní kampaně i venkovní reklamu. 

„Stěžejními body naší dosavadní strategie byly akční letáky s distribucí v místech našich prodejen na 14denní bázi společně s desetivteřinovými spoty zaměřenými na výhodné nabídky nábytku. V roce 2021 jsme, pro Asko – Nábytek poprvé v historii, upustili od takto vysoké frekvence distribuce a kompletně změnili i vizuální podobu našich letáků. Prodloužili jsme reklamní spoty a změny provedli i v OOH formátech,“ říká marketingová ředitelka firmy Andrea Štěpánová. Cílem společnosti je podle ní být dlouhodobě jedničkou v prodeji nábytku i v nabízených službách na českém trhu. 

Letáky prošly redesignem a změn doznala i distribuce – letáky budou nově obsahovat pouze třetinu původních artiklů, zbylé speciální akce budou komunikovány prostřednictvím online nabídek. „Zákazníci byli doposud zvyklí, že ve své schránce našli leták s novým akčním zbožím každých 14 dní. Od letošního roku to bude pouze jedenkrát za měsíc, a to ve zcela inovativním formátu, založeném na inspiraci. A právě inspirace je také ústředním motivem nově vzniklého čtvrtletníku o bydlení, kterým chceme zákazníkům přinášet nápady a rady, jak zařídit svůj domov, ale i reálné interiéry našich zákazníků, tipy interiérových designérů nebo rozhovory se zajímavými osobnostmi o jejich bydlení,“ přibližuje Štěpánová. 

Čtvrtletník bude na českém trhu vycházet v nákladu 820 000 ks, na slovenském 390 330 ks. Distribuován bude, stejně jako leták, do domácností v okolí prodejen, ale i stálým zákazníkům a obchodním partnerům. 

Ve využití televizní reklamy pracoval prodejce doposud s 10s spoty vysílanými od čtvrtka do neděle. Nyní přechází k masivnější kampani, spoty budou nasazeny v průběhu celého týdne a budou v délce 30 sekund. Pouze výjimečné akční nabídky budou komunikovány v původním formátu i čase. „Zároveň jsme chtěli být i díky spotům okamžitě a jasně rozpoznatelní od konkurence. Celou televizní komunikaci proto bude doprovázet podkresový chytlavý song, jehož plná verze bude v 30s spotech, v 10s akčních spotech pak zazní jeho útržky,“ vysvětluje Štěpánová s tím, že se společnost nově rozhodla investovat také do stanic Nova Group. 

Další novinkou je i intenzivní outdoorová kampaň, která bude v letošním roce probíhat po celé čtyři měsíce – v lednu, březnu, květnu a září – ve všech městech s prodejnami Asko – Nábytek. „Zvolili jsme mix formátů, od billboardů a bigboardů přes CLV ve venkovním prostoru i metru až k QS foliím na MHD,“ uzavírá plán letošní strategie Andrea Štěpánová.

V průběhu celého roku pak plánuje společnost také standardní online kampaně a další marketingové akce pro své zákazníky, například ranní soutěže na Evropě 2. Na webu www.asko.cz vznikla také narozeninová podstránka Inspirace, kde budou postupně publikovány inspirativní texty k vybavení domova. Samozřejmostí jsou pak celoroční speciální akce na prodejnách i e-shopu.

-stk-