Inzertně nejsilnější v tisku zůstal loni deník Blesk
Deník Blesk byl v loňském roce opět nejsilnějším tiskovým titulem podle hrubých inzertních příjmů.
Inzertně nejsilnějšími tištěnými tituly v loňském roce byly deníky Blesk, Deník a do vedoucí trojice se vrátila MF Dnes. Rok, který byl poznamenán příchodem koronavirové pandemie, se odrazil i na trhu tištěných titulů. Celkový objem hrubých monitorovaných inzertních příjmů tištěných titulů vyjádřený v korunách dosáhl loni 17,2 mld. Kč, což bylo meziročně o 13 % méně než v roce 2019. Počet inzertních stran se meziročně snížil o 6 %, ukazují data z monitoringu Nielsen Admosphere.
Z meziročního srovnání vyplývá, že z vedoucích deníků se dařilo Blesku (Czech News Center), který měl podle monitoringu své příjmy navýšit. Také některým dalším titulům CNC se hrubý inzertní objem zvýšil (Aha!, Blesk magazín). Naopak poklesy z inzertně nejsilnějších vykazují Deník (Vltava Labe Media), MF Dnes a Metro (oba Mafra).
Zdůrazňujeme ale, že hrubé inzertní příjmy neodrážejí skutečné příjmy z prodeje reklamního prostoru, mohou ale indikovat vývojový trend.
Tištěné tituly podle hrubého inzertního objemu v roce 2020
titul | Inzerce v Kč | změna vs. 2019 (%) |
Blesk | 2 202 514 505 | +15,0 |
Deník | 1 377 718 787 | -13,4 |
Mladá fronta Dnes | 1 053 460 476 | -20,0 |
Metro | 938 791 527 | -31,2 |
5plus2 | 543 360 216 | +6,0 |
Blesk magazín | 374 652 537 | +12,7 |
Hospodářské noviny | 357 963 403 | +4,5 |
Právo | 330 489 458 | -11,3 |
Sport | 289 882 365 | -11,3 |
Blesk pro ženy | 247 505 827 | -1,9 |
TV magazín | 238 082 406 | -12,3 |
Žena a život | 230 259 583 | -31,8 |
Aha! | 220 042 138 | +10,4 |
Marianne | 214 059 950 | +3,7 |
E15 | 212 433 361 | -7,0 |
-mav-