Hlavní město Praha ve spolupráci s městskou společností Operátor ICT a agenturou DDB Prague připravilo informační kampaň o očkování proti nemoci covid-19 pro obyvatele Prahy. Základním nástrojem bude informační web ockovani.praha.eu. Vizuály kampaně představí Praha v polovině února. Magistrát o tom informoval v tiskové zprávě.
„Cítíme potřebu nabídnout lidem přehledně a na jednom místě všechny potřebné informace ohledně očkování. Vláda totiž zaspala nejen se zajištěním vakcín pro nejrizikovější skupiny, ale i se šířením povědomí o samotném očkování. Aby se lidé mohli skutečně rozhodnout, musejí mít dostatek relevantních informací. Děkuji proto agentuře DDB Prague, která zdarma poskytne vizuální styl mediální informační kampaně, který bude veřejnosti představen v únoru,“ uvedl primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.
Vizuály se mají objevit ve 2. fázi kampaně v průběhu února, mají mít společnou komunikační linku odkazující k návratu do běžného života před pandemií. První sada vizuálů bude pracovat s motivy rodiny, podnikání a vzdělávání. Dále bude kampaň pracovat s motivy sportu, cestování a kultury.
Agentura DDB Prague už před Vánocemi zveřejnila několik svých návrhů možné reklamní kampaně na podporu očkování (k vidění na síti LinkedIn zde). Protože stát nabídku návrhů nevyužil, pražský primátor Zdeněk Hřib před koncem loňského roku informoval, že návrhy využije pro svou kampaň hlavní město Praha. Které vizuály budou přesně tvořit kampaň, ukáže magistrát v průběhu února.
Průzkum od společnosti Median ukázal, že zhruba 65 % Pražanů má v tuto chvíli zájem nechat se očkovat. Nejčastější motivací je ochrana vlastního zdraví, ochrana zdraví blízkých a příbuzných a vidina návratu k běžnému životu. Zhruba 40 % Pražanů se domnívá, že nemá o očkování dostatek praktických informací. Ty by nejčastěji chtěli získat z webové stránky, dále mají zájem například také o telefonát s praktickým lékařem či informační leták do schránky.
-mav-