Influencer marketing se již stal nedílnou součástí marketingového mixu. Alespoň někdy ho pro propagaci svých produktů či služeb používá 74 % firem, 36 % dokonce pravidelně. Téměř polovina z nich do něj alokuje alespoň 10 % svého marketingového rozpočtu. I nadále zůstává nejoblíbenější platformou v očích zadavatelů Instagram, za ním je Facebook, YouTube a nově také TikTok. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti SocialPubli, jež se dotazovala 200 marketérů z 15 zemí světa.
Podle Business Insider dosáhne influencer marketing do roku 2022 hodnoty 15 mld. dolarů. Třetina firem do něj již nyní investuje mezi 10 až 15 % svého rozpočtu, 11,4 % dokonce 15 až 50 % a necelých 5 % neváhá alokovat i více než polovinu.
Až 89,2 % marketérů je přesvědčeno, že influencer marketing je efektivním nástrojem. Téměř polovina (42 %) si myslí, že návratnost investic tohoto nástroje je vyšší než třeba reklama na sociálních sítích, SEO nebo e-mail marketing.
Pro více než polovinu (52,6 %) je influencer marketing způsob, jak vytvářet osobnější a přirozenější reklamu, 39,6 % si myslí, že influenceři mohou být skvělými ambasadory značky.
Prostřednictvím influencerů chtějí firmy zasáhnout relevantní publikum, posílit povědomí o značce a budovat svou důvěryhodnost. Největší podíl marketérů (51,9 %) využívá influencer marketing k propagaci svého obsahu, 44,2 % volí tuto cestu u příležitosti uvedení nového produktu na trh či k podpoře povědomí o značce. Třetina z nich (32,6 %) s influencery spolupracuje na různých druzích spotřebitelských soutěží a 25,6 % je zve na své eventy.
Při měření efektivity kampaně je pro zadavatele nejdůležitější zásah, míra engagementu a také kolik leadů či prodejů daná spolupráce vygenerovala.
Nejdůležitějším kritériem pro výběr influencera je kvalita jeho obsahu, následuje míra engagementu a až poté zásah a počet sledujících. Během spolupráce je zásadní, aby byl vidět propagovaný produkt: nejvíce zadavatelé oceňují, když jej influencer používá (60,2 %) či ukáže (41,5 %).
Platformou číslo jedna i nadále zůstává Instagram, který preferuje 95,8 % marketérů. S velkým odstupem následuje Facebook (49,7 %) a YouTube (37,1 %). Stále mladý TikTok se dostal v pořadí na čtvrté místo (32,9 %).
Polovina marketérů upřednostňuje pro propagaci svého produktu video (49,7 %), na Instagramu volí nejraději Stories s možnosti Swipe Up (47 %), bez této možnosti jej preferuje jen 7,1 % zadavatelů.
Navzdory přetrvávající pandemii a s ní spojené finanční krizi plánuje více než polovina marketérů (55,3 %) své výdaje na influencer marketing v letošním roce navýšit. Čtvrtina chce s investicemi zůstat na stejné úrovni, jen 7,7 % je chce snížit.
-stk-