Albatros Media koupila knižní divizi Mladé fronty

úterý, 9. února 2021, 11:00 Tisk MediaGuru

Albatros Media koupila za 14 milionů korun knižní divizi vydavatelství Mladá fronta. Smlouva byla uzavřena v pondělí.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Firma Albatros Media koupila za 14 milionů korun knižní divizi vydavatelství Mladá fronta, které je v konkurzu. Smlouvu s insolvenční správkyní uzavřela firma v pondělí, cena je již zaplacená. Souhlas k prodeji dal věřitelský výbor, zajištěný věřitel Crane Constancy Investments (CCI), námitky neměl ani soud. ČTK to v úterý řekla insolvenční správkyně Mladé fronty Petra Hýsková a vedoucí PR oddělení Albatros Media Aneta Stolzová. Součástí transakce je právo dál využívat značku Mladá Fronta na knižní produkci.

„Potvrzuji, že na základě přípisů, souhlasů soudu a všech dotčených subjektů jsme s nimi (s Albatrosem) vstoupili v jednání a včera (v pondělí) jsme uzavřeli smlouvu, na jejímž základě začneme předávat. Nejdřív musíme řádně předat a pak to bude definitivní, ale v zásadě je proces spuštěný. Doufáme, že se nám ho podaří úspěšně dokončit,“ řekla správkyně. Na transakci upozornil Seznam Zprávy.

Divizi chtěla prodat Hýsková koncem ledna v dražbě, nedal k tomu ale souhlas soud, tak ji zrušila. Pak Albatros nabídl 14 milionů, o čtyři miliony méně než v lednu. „Důvodem snížení ceny je pokračující rozpad závodu, pokračující výpovědi licencí a také uplynutí dalšího měsíce,“ uvedl předseda představenstva firmy Albatros Media Václav Kadlec.

Nakladatelství Mladé Fronty se tak stane sedmnáctým nakladatelstvím skupiny Albatros Media. Ta podle Stolzové se znepokojením sledovala postupný rozpad „dříve skvělého nakladatelství“ a chtěla ho zachránit. „Máme radost, že se nám nakonec podařilo dosáhnout jednomyslného konsenzu všech účastníků insolvenčního řízení,“ uvedl Kadlec v tiskové zprávě.

Jak doplnil, divize mnoho měsíců nevydala novou knihu, odešla i řada autorů. Rozklad nakladatelství je podle něj extrémní. Albratros Media ale věří, že je možné divizi obnovit. Prioritní bude udržet klíčové autory a díla. Produkce skupiny Albatros Media pokrývá přes 17 procent nakladatelského trhu v Česku; každoročně vydá asi 2500 nových knih.

Provoz vydavatelství Mladá fronta ukončil loni před Vánoci soud. Věřitelé žádají asi 400 milionů Kč. Kumulovaná ztráta Mladé fronty je téměř 200 milionů, zaměstnancům dluží mzdy od října.

V lednu se prodala Online divize včetně ochranných známek tištěného časopisu Euro, koupila ji společnost Internet Info za 15,8 milionu korun.  Tištěný týdeník přejde do vydavatelství New Look Media. Zhruba týden poté se vydražily některé časopisy téměř za 4,2 milionu korun. Dětské tituly Puntík a Tečka! v aukci koupila společnost Valora Investment. Časopis Motocykl odkoupil šéfredaktor Petr Slezák a zdravotnické časopisy firma Eesy Publishing.

Z vydavatelství odešlo 98 procent zaměstnanců. Členství Mladé frontě ukončila Unie vydavatelů a organizace ABC ČR, která ověřuje náklad tisku. Mladá fronta vydávala ekonomický týdeník Euro a další časopisy. Divize Online provozovala ekonomický web Finance.cz a dalších 12 titulů.

-čtk-