Disney+ hlásí téměř 95 milionů předplatitelů

neděle, 14. února 2021, 08:45 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Streamovací služba Disney+ uzavřela loňský rok s téměř 95 mil. předplatitelů.

Zdroj: Disney

Zdroj: Disney

Společnost Walt Disney oznámila ve čtvrtek 11. února výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku. Její streamovací služba Disney+, jež byla zahájena v listopadu roku 2019, eviduje nyní 94,9 milionů předplatitelů. Spolu s dalšími službami z portfolia firmy, Hulu a ESPN+, dosahuje počet předplatitelů celkem 146 milionů. Pomalu tak dotahuje streamovací jedničku Netflixu, která vykázala loni 204 milionů předplatitelů, což bylo o 22 % více než v roce 2019 (167 mil.).

K růstu Disney+ napomohla série The Mandalorian a také animovaný snímek Duše, jenž měl premiéru v online prostředí loni o Vánocích. Rovněž se na něj pozitivně podepsala postupná expanze služby na zahraniční trhy – v současnosti je dostupná v 54 zemích, včetně Německa, Rakouska a Švýcarska. Rozšířit do dalších zemí, včetně České republiky, se Disney+ chystá, datum ale zatím upřesněno nebylo.

Nyní nabízí Disney+ přes 500 filmů a 7500 televizních epizod různorodých seriálů a pořadů, včetně Simpsonových či filmových hitů jako Avengers, Star Wars nebo Ledové království. 

„Disney+ zaznamenává obrovský úspěch a je důkazem síly značky i know-how společnosti Disney v oblasti vyprávění příběhů,“ uvedl pro Reuters analytik z eMarketer Eric Haggstrom a dodává: „Je to jeden z nejúspěšnějších produktových launchů v posledních letech.“ 

Celkové tržby společnosti Walt Disney za uplynulé čtvrtletí poklesly na 16,25 miliard dolarů, což je o 4,63 miliard méně než v předchozím roce, ale více než předpokládali analytici. Pokles lze připsat zejména uzavírce tematických zábavních parků a také zpozdění několika filmových premiér kvůli uzavřeným kamenným kinům. Už několik filmů firma proto uvedla na internetu, nicméně například o rok odložená premiéra filmu Black Widow se Scarlett Johansson je stále plánována v kinech, a to 7. května. 

Mediální a zábavní divize, jež zahrnuje i streamovací služby, filmová studia a tradiční televizní sítě, vykázala příjmy ve výši 1,5 mld. dolarů, což v meziročním srovnání představuje 2% pokles. Segment direct-to-consumer, jež v sobě čítá i Disney+, však snížil provozní ztrátu – z 1,1 mld. na 466 mil. dolarů.

-stk-