Marketéři budou letos ve svých marketingových strategiích opatrnější. Až 73 % z nich bude pro růst raději spoléhat na stávající zákazníky než na rozvoj nových trhů. Ukazuje to aktuální výzkum společnosti Gartner.
Více než třetina marketérů (39 %) plánuje podporu prodejů postavit na již existujících produktech. Na nové produkty, které budou cílit na stávající zákazníky, bude sázet 34 % z celkových 381 dotázaných. Na nové trhy se hodlá pustit jen 26 % respondentů.
„Zaměření na stávající zákazníky má pro marketéry řadu výhod, zejména nízké výdaje i riziko. Nicméně tomu odpovídá i relativně nízká návratnost,“ uvedl analytik společnosti Gartner Jay Wilson. „Zároveň však pozorujeme, že jsou marketéři ambiciózní v tom, jaké změny by chtěli vnést do interakce se zákazníky,“ dodal. Až 70 % marketérů chce zintenzivnit své digitální obchodní aktivity, 51 % upřednostní nové online aktivity, a pro 48 % jsou online prodeje v následujících měsících dokonce top prioritou.
Polovina dotázaných chce pozměnit 6 z 11 klíčových strategií, třetina dokonce 8 z nich. Jednat se přitom má o tradiční fyzický prodej, rozvoz nebo službu click & collect, věrnostní programy, offline a online eventy, výzkum zákaznické či uživatelské zkušenosti a další.
„Ti, kteří se budou snažit změnit příliš věcí najednou, ale riskují, že neudělají ani jednu správně a jen přetíží své týmy,“ radí Augie Ray ze společnosti Gartner a doporučuje zaměřit se jen na tři klíčové oblasti, stanovit si priority v krátkodobém horizontu a vzhledem k aktuálním kapacitám. Rovněž je třeba věnovat se těm aktivitám, které slibují potenciálně nejvyšší výnos, a vypracovat různé scénáře na možné vývoje následujícího pandemického roku.
-stk-