Objem reklamy v médiích v lednu meziročně klesl
Monitorovaný objem reklamy v médiích v prvním měsíci letošního roku zaostal za loňským lednem.
Hrubý monitorovaný objem investic směřovaných do nákupu reklamního prostoru v médiích v letošním lednu byl v meziročním srovnání nižší než v lednu roku 2020. Ukazují to data z monitoringu AdIntel společnosti Nielsen Admosphere.
Souhrnný monitorovaný objem investic za všechny mediatypy v letošním lednu byl o cca 300 mil. Kč nižší než v lednu 2020 (tj.-6 %). Stále nejlépe se vyvíjejí investice do televizní reklamy, u níž objem investic poklesl jen o dvě procenta. Vyšší výpadky spatřuje monitoring u venkovní reklamy (-28 %) a tiskové reklamy (-12 %).
Reklamní trh podle monitoringu v loňském roce ve svém celku meziročně mírně rostl, výrazné rozdíly ale byly mezi jednotlivými mediatypy. Zatímco TV a online si polepšily, zbývající mediatypy poklesly.
Globální prognózy vývoje reklamních investic pro rok 2021 byly vesměs opatrné, shodovaly se ale na tom, že reklamní trh se má vyvíjet příznivěji než v loňském roce.
Součástí výše uvedeného přehledu monitorovaných investic v lednu není internetová reklama. Ta je v monitoringu zastoupena jen bannerovou reklamou a videoreklamou, a neobsahuje tedy další formy internetové reklamy.
Monitorované investice nevyjadřují reálnou úroveň investic vložených do reklamy v médiích, naznačují ale trend vývoje.
-mav-