Odhad: Příjmy AVOD se do roku 2025 zdvojnásobí

pondělí, 22. února 2021, 16:10 TV, Internet & Mobil MediaGuru

Reklamní výnosy online video služeb, které staví na reklamním modelu, se mají do roku 2025 zdvojnásobit. Trhu ale dominuje lineární TV.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Globální investice směřované do reklamy v lineární televizi se celkově za posledních pět let snížily, lineární televize ale stále zůstává celosvětově hlavním reklamním nosičem, pokud se zohlední i další video formáty. Její podíl představuje 75 %.

Na online video, které staví svůj model na příjmech z reklamy (AVOD), tj. například YouTube, připadá z tohoto celku zhruba čtvrtina reklamních globálních investic. Do výsledku online videa jsou započítány i reklamní investice určené pro video platformy vysílatelů (BVOD). Ukazují to data WARC.

Výzkumníci WARCu poznamenávají, že investice do lineární TV byly negativně ovlivněny kvůli pandemii především v loňském roce, do té doby se v pětiletém průměru snižovaly v rozmezí od 2 do 6 % podle světového regionu.

Vývoj globálních reklamních investic v lineární TV a online videu (mld. USD), zdroj: WARC

Vývoj globálních reklamních investic v lineární TV a online videu (mld. USD), zdroj: WARC

WARC se zároveň odvolává na predikci Digital TV Research, podle které příjmy video online platforem (AVOD) se do roku 2025 zdvojnásobí na 53,5 mld. USD. Hlavním tahounem v této skupině má být YouTube. Významnou roli při sledování YouTube ale hraje televizní obrazovka. Čtvrtina veškerého času věnovaného sledování YouTube se uskutečňuje díky připojené TV obrazovce. Zhruba o 60 % má pak do roku 2025 narůst velikost trhu placeného videoobsahu (SVOD, např. Netflix).

Odhadovaný vývoj reklamních příjmů AVOD a SVOD do r. 2025 (mld. USD), zdroj: Digital TV Research

Odhadovaný vývoj reklamních příjmů AVOD a SVOD do r. 2025 (mld. USD), zdroj: Digital TV Research

Nástup pandemie v loňském roce podpořil nárůst sledovanosti obsahu od streamingových video služeb. Čas strávený sledováním videí se loni zvyšoval ve všech světových regionech. Z pohledu zařízení je streamingový obsah sledován především na „na velké obrazovce". 75 % veškerého streamovaného videoobsahu totiž připadlo na TV obrazovku (připojená TV, chytrá televize).

Sledování streamovaného videoobsahu v roce 2020 (%), zdroj: WARC

Sledování streamovaného videoobsahu v roce 2020 (%), zdroj: WARC

-mav-