Odhad: Příjmy AVOD se do roku 2025 zdvojnásobí
Reklamní výnosy online video služeb, které staví na reklamním modelu, se mají do roku 2025 zdvojnásobit. Trhu ale dominuje lineární TV.
Globální investice směřované do reklamy v lineární televizi se celkově za posledních pět let snížily, lineární televize ale stále zůstává celosvětově hlavním reklamním nosičem, pokud se zohlední i další video formáty. Její podíl představuje 75 %.
Na online video, které staví svůj model na příjmech z reklamy (AVOD), tj. například YouTube, připadá z tohoto celku zhruba čtvrtina reklamních globálních investic. Do výsledku online videa jsou započítány i reklamní investice určené pro video platformy vysílatelů (BVOD). Ukazují to data WARC.
Výzkumníci WARCu poznamenávají, že investice do lineární TV byly negativně ovlivněny kvůli pandemii především v loňském roce, do té doby se v pětiletém průměru snižovaly v rozmezí od 2 do 6 % podle světového regionu.
WARC se zároveň odvolává na predikci Digital TV Research, podle které příjmy video online platforem (AVOD) se do roku 2025 zdvojnásobí na 53,5 mld. USD. Hlavním tahounem v této skupině má být YouTube. Významnou roli při sledování YouTube ale hraje televizní obrazovka. Čtvrtina veškerého času věnovaného sledování YouTube se uskutečňuje díky připojené TV obrazovce. Zhruba o 60 % má pak do roku 2025 narůst velikost trhu placeného videoobsahu (SVOD, např. Netflix).
Nástup pandemie v loňském roce podpořil nárůst sledovanosti obsahu od streamingových video služeb. Čas strávený sledováním videí se loni zvyšoval ve všech světových regionech. Z pohledu zařízení je streamingový obsah sledován především na „na velké obrazovce". 75 % veškerého streamovaného videoobsahu totiž připadlo na TV obrazovku (připojená TV, chytrá televize).
-mav-