Tendr za 50 mil. Kč na nákup médií na očkovací kampaň vyhlášen

pátek, 19. února 2021, 15:15 Reklama MediaGuru

Ministerstvo zdravotnictví vyhlásilo veřejnou zakázku na nákup médií pro kampaň podporující očkování proti covid-19. Hodnota zakázky je 50 mil. Kč.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Ministerstvo zdravotnictví zveřejnilo výzvu k podání nabídek na nákup mediálního prostoru pro komunikační kampaň na podporu očkování proti covid-19. Hodnota veřejné zakázky vychází z nařízení vlády, která vyčlenila částku 50 mil. Kč včetně DPH.

Základním hodnotícím kritériem je ekonomická výhodnost nabídky na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality (počet zásahů má váhu 70 %, kvalita zásahů 30 %). Nabídky lze podávat do 26. února do 10:00.

Subjekty, které se zakázky chtějí účastnit, musí vykázat profesní způsobilost a technickou kvalifikaci. Podmínkou je také to, aby agentury pracovaly s daty, která jsou považována za tzv. one currency (TV metrová data pro měření sledovanosti TV, náklady tisku podle ABC ČR, čtenost podle Media projektu, poslechovost podle Radioprojektu atp.).

Z podmínek zadání vyplývá, že kampaň by měla obsáhnout všechny klíčové mediatypy (TV, tisk, online, rozhlas i venkovní reklamu). Zhruba polovina z celkové hodnoty zakázky by měla být určena pro televizní reklamu (25 mil. Kč), téměř 11 mil. Kč na reklamu v tisku, 8 mil. Kč na online, 4 mil. Kč na rozhlas a 2,3 mil. Kč na venkovní reklamu. Zadání zároveň specifikuje požadované reklamní formáty. Zájemci musí v nabídce předložit seznamy médií, ve kterých nabízejí úřadu reklamní prostor. U televizí a rádií to musí být přímo stanicí potvrzený plán s konkrétními daty a časy uveřejnění videí. Musí také vyhodnotit předpokládaný dosah podle sledovanosti.

Na přípravě zadávacích podmínek zakázky se podílela profesní asociace mediálních agentur ASMEA. ASMEA je součástí mezinárodních organizací a také největšího sdružení reklamních agentur v ČR – Asociace komunikačních agentur (AKA).

Kampaň má za cíl zvýšit povědomí lidí o očkování proti covid-19, vyvrátit mylné informace a podpořit ochotu lidí se nechat očkovat. Kampaň je realizována ve spolupráci s Úřadem vlády. Ministerstvo zdravotnictví realizuje nákup mediálního prostoru. Kampaň by měla začít v březnu, plánována je do konce září 2021. 

Kreativu kampaně by měla dodat servisní organizace AKA, hlavním motivem má být tečka symbolicky ukončující pandemii. 

Vládní kampaň na očkování chce udělat za pandemií tečku

pondělí 15. února 2021

Podrobné informace k podmínkám veřejné zakázky na nákup mediálního prostoru najdete zde.

-mav-