Valentýna chce letos slavit jen třetina Čechů
Svátek sv. Valentýna se letos chystá oslavit jen 35 % Čechů. Investovat do něj méně než 500 korun hodlá téměř polovina z nich.
Svátek sv. Valentýna již klepe na dveře. Ale jako každý rok zůstávají k němu Češi poněkud rezervovanější. Slavit se ho chystá jen 35 % Čechů. Naopak určitě ho slavit nebude 40 %. Zbytek se ještě nerozhodl. Vyplývá to z každoročního výzkumu Equa Bank.
Lidé svátek zamilovaných neslaví většinou kvůli tomu, že ho nemají rádi (50 %). Čtvrtina ho vynechá, protože nemá partnera. Ti, co ho slavit budou, do něj hodlají investovat jen symbolicky – méně než 500 korun plánuje utratit necelá polovina Čechů (44 %). Od 500 do 1000 Kč chce do dárku pro svůj protějšek dát 28 % a od 1000 do 1500 Kč 13 %.
Pod vlivem pandemie se letos pozmění způsob oslavy. Jako nejčastější formu v době před koronavirem označilo 41 % dotázaných společnou večeři doma a 34 % romantickou večeři v restauraci. Letos posezení v restauraci odpadá a téměř 60 % bude slavit společnou večeří doma.
Překvapit partnerku či partnera vlastnoručně uvařenou večeří chce 46 % zamilovaných. Společně vařit bude 27 % a nechat si dovézt jídlo z restaurace od profesionálů chce 20 %. Do večeře pro dva bude investovat do 500 Kč 43 % dotázaných a od 500 do 1000 Kč pak 41 % respondentů.
Přibližně polovina lidí se chystá dárky pořídit online. Druhá plánuje je nakoupit v kamenných obchodech, jednat se bude především o květiny (20 %) a sladkosti (15 %). Na ty se ve své aktuální nabídce soustředí i obchodní řetězce, které do svých letáků zařazují dále také alkohol, zejména sekty, dezerty, kosmetiku či drobné dárky s motivem srdce.
Někteří zadavatelé investují letos i do speciální reklamní kampaně. Klasicky se do valentýnské komunikace pustili výrobci cukrovinek, jako jsou značky Lindt, Raffaello či Orion Ateliér. Další hráči svou reklamou chtějí inspirovat i k jiným druhům dárků. Slevomat například nabízí voucher s extra dlouhou platností, Růžový slon erotické hračky. Pro jiné Valentýn slouží jako příležitost k podpoře – využívá ho například Lucie Marková, která lidi vyzývá, aby nezapomněli nakupovat od svých módních návrhářů, a nemusí se omezovat jen na roušky.
-stk-