Firma Kovap, tradiční český výrobce plechových hraček, nedávno změnil logo a plánuje letos posílit své marketingové aktivity. Poprvé za 75 let své historie vznikla od ledna ve firmě pozice manažera marketingu, na kterou nastoupil Petr Jirout. Dříve působil na pozici marketingový specialista ve společnostech Matrix a Tritón Pardubice.
Firma aktuálně chystá nový katalog, probíhá focení všech produktů a plánuje na letošní rok větší on-line kampaň. Ta by měla navíc mít přesah i na zahraniční trhy, primárně na Slovensko, Polsko a do Itálie. Některé další aktivity jsou ale vzhledem k trvající pandemii zatím nejisté. „S veletrhy zatím čekáme na vývoj situace, máme zamluvený prostor v Norimberku,“ říká Petr Jirout ohledně mezinárodního veletrhu hraček, který je plánován letos na červenec. V únoru navíc zveřejnili na Youtube nové video, které ukazuje výrobu hraček přímo z továrny.
Od léta se pak plánuje marketingová podpora prodeje nového modelu legendárního traktůrku, který byl představen na posledním Designbloku.
První marketingové změny byly zahájeny v polovině loňského roku, kdy se na trh dostaly nové obaly produktů a před Vánoci proběhla rozsáhlejší mediální kampaň, jak v online tak v tištěných médiích. Výsledkem byl dvojnásobný obrat e-shopu proti roku 2019.
Sesterská firma Kaden, která vyrábí sběratelské modely aut, vytvořila na přelomu prosince 2020 a ledna 2021 nový sběratelský klub. Zákazníci si mohou předplatit čtyři nové modely, které budou vyrobeny v průběhu roku 2021. Podkladem pro objednávky jsou jen fotky reálných aut, na modelech se začíná pracovat a vznikne jich stejný počet, jako je počet členů, tedy 412. Každý člen bude mít své modely označeny svým pořadovým číslem. Klub bude pokračovat i v dalších letech ve více variantách podle zaměření modelů.
-zue-