Dánská technologická společnost Adform, která provozuje softwarovou platformu pro správu online reklamy, oznámila své loňské hospodářské výsledky. Obrat se jí podařilo navýšit o 1,5 mil. euro na celkových 74,3 mil. euro. Hrubý provozní zisk EBITDA vzrostl o 91 % na 16,8 mil. euro. Marže EBITDA vzrostla z 12 % na 23 %. Zisk po odpisech a finančních nákladech byl na úrovni 1,9 mil. euro, což je zlepšení 9,6 mil. euro oproti předchozímu roku.
„Máme radost z výsledků, kterých jsme dosáhli v roce 2020. Dokazují úspěch Adformu u klientů z různých oborů a zemí. V důsledku pandemie koronaviru byl pro nás druhý kvartál velmi náročný a zažili jsme výrazný propad tržeb. Ve třetím a čtvrtém čtvrtletí jsme se však dokázali vrátit k silnému růstu,” říká CEO Adformu Troels Philip Jensen.
„Po celý rok 2020 jsme se drželi našeho strategického plánu, zefektivňovali jsme byznys, představili jsme nová produktová řešení a tím jsme položili základy pro další budoucí růst,” dodává Jensen. Například loni na podzim spustil Adform integrovanou platformu Flow pro optimalizovanou správu reklamních kampaní s pomocí algoritmů.
V současné chvíli je Adform největším severoevropským hráčem na poli digitální reklamy. Ve 24 zemích má celkem 27 kanceláří a zaměstnává 650 lidí. Mezi jeho zákazníky patří globálně působící značky jako Vodafone, Tiffany, BMW a mediální agentury. V České republice společnost letos oslavila 10 let působení na trhu.
-stk-