AdParáda v novém: V lednu vítězí reklama pro Paměť národa
AdParáda přichází s novým formátem. Od podcastu se posouvá k videu, kde opět probírá nejlepší reklamní počiny měsíce.
Reklamní hitparáda Art Directors Clubu (ADC), která již více než rok pod názvem AdParáda sestavuje a komentuje pravidelný měsíční žebříček nejlepších českých reklam, se mění. Od podcastu se letos posouvá k video formátu, v němž dostanou prostor k prezentaci produkční společnosti a jejich režiséři. Součástí budou i novinky ze světa marketingu a reklamy, pět nejlepších kampaní uplynulého měsíce a rozhovor s autorem vítězné práce.
Hitparádou opět provází moderátorské duo Pavla W. Přibyla a Mikyho Karase. Hostem lednového vydání je Tereza Svěráková z agentury OAK, jež je podepsána pod vítěznou kampaní pro Paměť národa o skutečných hrdinech. Produkci si vzala na starosti agentura Creative Embassy, režie se zhostil Vít Hradil.
Jednotliví porotci, mezi nimiž figuroval Radek Mojžíš a Jana Bauerová z Guts, Pavel Brázda z Primy, Luboš Vacke z Creative Embassy, copywriter Pavel Sobek a Martin Komora z Mall Group, vybírali vítěze opět ze shortlistu 10 kampaní, které slovně hodnotili. Ve videu se prezentují komentáři k první pětici.
Top 5 lednových reklam
(1) Post Bellum: Centrum pomoci Paměti národa – OAK
Reklama pro Paměť národa poukazuje na osamělý život hrdinů. Záběry doprovázejí autentické výpovědi dětí, které vyprávějí své představy, jak takoví hrdinové žijí ve stáří. Cílem je podpořit Centrum pomoci Paměti národa, jež zajišťuje pamětníkům nákupy potraviny, vyzvednutí léků či pomoc se zprostředkováváním lékařské či psychologické pomoci. Kreativa vznikla v agentuře OAK pod vedením Terezy Svěrákové. Produkci zajistila společnost Bistro Films, režie se ujal Marek Partyš.
„Skvělé zpracování, silný příběh a téma, na které se často zapomíná,“ komentoval Radek Mojžíš. „Moc hezká filmařina. Každá taková věc si navíc zaslouží ocenění i mimo kreativní soutěže,“ řekl Pavel Sobek. „Jo, tohle je hezký, silný. A tu tíhu a případnej kýč hezky srovnává ten dětskej VO. Pěkná práce,“ dodal Pavel Brázda.
(2) Český badmintonový svaz: Vizuální identita – Triple Bang
Český badmintonový svaz představil svou novou vizuální identitu, kterou chce nalákat především potenciální hráče. Nové logo pracuje se symbolem badmintonového míčku a zároveň s hraje se slovem „bad“, anglickým výrazem pro „špatné“, „zlé“ či „zlobivé“. Autorem je kreativní studio Triple Bang.
„Zjevil se mi Michael Jackson s badmintonovou pálkou. Moc mě to základní logo baví. Třema I'M bych tam už osobně nedával, všechno explicitně doříkávat netřeba, ale i tak věřím, že tahle věc může přelítnout shortlistovou síť a skončit nahoře na bedně,“ popsal Pavel Sobek. „Not bad. Oproti předchozímu logu je to posun. Mám ale trochu obavu, že kdyby se českému badmintonu náááhodou úplně nevedlo, mohl by slova BAD v logu ještě litovat…,“ doplnila Jana Bauerová.
(3) Česká filharmonie: „Spojeni hudbou“ – Studio Najbrt
Ke 125. výročí od svého historicky prvního koncertu si Česká filharmonie nadělila kampaň „Spojení hudbou“, jejíž autorem je režisér Martin Krejčí. Nosnou myšlenkou je zrození hudebních nástrojů z chaosu nepatrných částic. Skladby Dvořáka a Martinů vybrali a upravili Marek Doubrava a Jan P. Muchow, nahrávání se ujala Česká filharmonie pod taktovkou Ondřeje Vrabce. Produkci zajistila společnost Stilking Films. Vizuál kampaně navrhlo Studio Najbrt.
„Tvůrci našli pěknou paralelu. A po umělecké stránce se tomu taky nedá nic vytknout. Do minuty se jim ale nepodařilo dostat historii. Kdyby měla filharmonie 5. výročí, fungovalo by to stejně,“ vyjádřil se Martin Komora. „Fragmenty nástrojů, vážná hudba, celý se to skládá…, a o čem to je, se dozvím až na konci. A já takhle dlouho čekat nechci, takže jsem si to normálně posunul / zrychlil, abych se to dozvěděl. Hezká vizuální exekuce, ale pro mě tam není nic (na)víc,“ dodal Pavel Brázda.
(4) Lentiamo: „Když špatně vidíte, je to špatně“ – B&T
Český prodejce VašeČočky.cz se na sklonku loňského roku přejmenoval na Lentiamo. S novým názvem přišla i nová kampaň, jejíž hlavním motivem je mžourání. Kreativní řešení vzniklo pod vedením Ondřeje Peši, kreativním ředitelem B&T, ve spolupráci s duem Wilhelm Kinga. Produkci zajistila společnost Procoma, režie se ujal Pavel Soukup.
„Jako člověk s brýlemi neznám pravdivější insight než mžourání. Hezký, a přitom taková blbost…,“ komentoval Radek Mojžíš. „Je tam všechno. Nápad, vtip, Sergio Leone... Dobrá práce,“ myslí si Jana Bauerová. „Žádné velké drama, pěkně zpracovaná jednoduchá myšlenka. Message delivered a i koutek mi to zvedlo. Favorit,“ popsal Martin Komora.
(5) KetoDiet: „Nehubněte. Zhubněte“ – Brain One
KetoDiet se v nové kampani zaměřila na pocity starého velkého oblečení poté, co jeho majitelé jednou provždy zhubnou. Autorem kreativy je agentura Brain One, produkci zajistilo studio Bumerang, režie se ujal Pavel Soukup. Loutkovou animaci si vzali na starosti Animation People.
„Fajn nápad s oživlou XL košilí, ale jinak bych si tenhle kus oblečení dokázal představit klidně v zábavnější situaci,“ zhodnotil Radek Mojžíš. „Spoty na hubnutí nebývají většinou příliš kreativní. Tady se, myslím, povedlo vystoupit kupředu,“ vysvětlila Jana Bauerová.
Do širšího lednového shortlistu byly dále zařazeny tyto kampaně.
Fakulta strojní VŠB-TUO: „V hlavní roli strojař“ – ActionPlease
Integrační centrum Praha: „Předsudky se šíří“ – Goodkin
Škoda Auto: „Nejpoctivější servis pro váš vůz“ – Leo Burnett
Hello bank: „Goodbye & Hello“ – Ogilvy
Charita Česká republika: „Tříkrálová sbírka“ – in-house
Pokud vás zaujala nějaká česká reklama, nebo byste v Adparádě rádi viděli některou z vašich prací, nominujte ji na info@adc-czech.cz. Pokud máte zájem produkovat některý z dílů tohoto pořadu, kontaktujte jana.pokorna@adc-czech.cz.
-stk-