E-shop dm má tři roky, meziročně narostl o 130 %
Online shop dm.cz si připomíná tři roky existence na českém e-commerce trhu. Loni zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 130 %.
Dm drogerie si připomíná tři roky od spuštění svého e-shopu. Ten od svého počátku představuje kombinaci online magazínu a klasického online prodeje. Redakční příspěvky nabízejí informace ze světa krásy a péče, ale také o dění v síti drogerií. Obchod pak nabízí více než 11 600 produktů od 690 značek, které jsou k dostání v prodejnách a některé pak exkluzivně pouze online.
Prodej drogerie přes internet se dm osvědčil i během koronavirové krize. „Se začátkem pandemie, tedy v březnu a dubnu loňského roku, jsme evidovali 200procentní nárůst online objednávek. Trend se pak nezměnil ani během celého roku, v období od začátku ledna do konce prosince 2020 jsme zaznamenali meziroční nárůst tržeb online shopu o 130 procent,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
Průměrná hodnota košíku na e-shopu se meziročně zvýšila o 19,9 % a průměrný počet výrobků na objednávku meziročně vzrostl o 17,23 %. Více než polovinu objednávek si pak zákazníci vyzvedli v prodejnách. Nejčastější platební metodou je stále dobírka.
Původně byl online shop spuštěn v testovací fázi v únoru 2018, zákazníci jej ale mohli za plného provozu poprvé vyzkoušet až v březnu toho roku. „Do 7. dubna zákazníci v online shopu získají za nákup třikrát více bodů do věrnostního programu,“ uvedl Jiří Peroutka. Aktuálně dm v ČR provozuje 241 prodejen.
Dm drogerie vstoupila do online prostředí jako první z drogérií. O rok později, v roce 2019, spustila e-shop také Teta drogerie. Další hráč na našem trhu, Rossmann, se chystá přijít s prodejem online letos. Drogerii online nabízí od roku 2015 e-shop Ageo.cz. Výrazným hráčem je v současnosti také Notino, který prodává jak kosmetiku, tak drogerii. Drogistický sortiment nabízí i e-shopy Mall, Alza, Košík nebo Rohlík. Online prodej umožňují také multilevel kosmetické firmy, jako je Avon či Oriflame.
-zue-