Kofola uvádí vlastní značku prémiové limonády Targa Florio

čtvrtek, 4. března 2021, 14:15 Aktuality, Marketing MediaGuru

Kofola na trh přichází s novou prémiovou značkou citrusových limonád s názvem Targa Florio.

Targa Florio uvede tři příchuti: pomeranč, citrón a krvavý pomeranč, zdroj: Kofola ČS.

Targa Florio uvede tři příchuti: pomeranč, citrón a krvavý pomeranč, zdroj: Kofola ČS.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko rozšiřuje své produktové portfolio. Na trh uvádí novou prémiovou značku citrusových limonád s názvem Targa Florio, oslavující hrdiny legendárních závodů na Sicílii. 

„Hledali jsme místo, kde se pěstují nejlepší citrusy na světě, a nebylo co řešit: slunná Sicílie. Když jsme přemýšleli o názvu, chtěli jsme, aby byl spojen s touto oblastí,“ přibližuje zrod novinky Jana Klimková, brand manažerka značky Targa Florio. 

Název a celkový design nápoje odkazují na stejnojmenný historický automobilový závod Targa Florio, který se na Sicílii pořádal již od roku 1906. Tematice extrémně náročného závodu odpovídá i positioning a klíčové charakteristiky značky. „Targa Florio byla neuvěřitelně náročná. Závod je pro nás symbolem hrdinství, odvahy a výjimečnosti. Závodníci  museli se závodními auty z počátku 20. století zdolat v horském terénu na úzkých cestách se se šotolinovým povrchem stovky ostrých zatáček,“ popisuje Klimková. 

Retro-historický sentiment značky se odráží i na etiketě, kde je vypodobněna stylizace dobového závodníka, jež probíhala pomocí 160 let staré fotografické techniky, při které se obraz vyvolává na plechové desky. Závodníka doplňuje obrázek naznačující příchuť, buď pomeranče, krvavé pomeranče, nebo citróny, název značky a italský nápis „Forza Eroica Sicialiana“ (sicilská hrdinská síla). 

Unikátním designem se vyznačuje i skleněná lahev o objemu 0,25 l, v níž bude limonáda dostupná pro segment HoReCa a gastro. „Tato specifická lahev byla navržena speciálně pro Targu Florio. Vsadili jsme na minimalistickou etiketu, masivní sklo s dvojitým dnem a ozdobným hrdlem, představující závodní trofej,“ doplňuje Jana Klimková. 

Uvedením Targa Floria Kofola pokračuje ve své strategii rozšiřovat své portfolio o inovativní produkty a zároveň nápoje z kvalitních a autentických surovin. „Prémiové limonády považujeme za velmi zajímavou příležitost na trhu. Lidé stále víc řeší kvalitu toho, co jedí a vztahem k přírodě,“ uvádí Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly ČS. 

Kofola se novinkou zaměřuje na segment HoReCa, impulse a retail. Zároveň tím chce vyslat signál, že i v nepříznivé době vyvíjí novinky, se kterými chce pomáhat restauracím a gastro byznysu překonat aktuální krizi. „Chceme i tímto způsobem restauracím ukázat, že na gastro segment myslíme, investujeme do něj a jsme tu pro ně. Zase přijdou lepší časy,“ říká Pavel Vykydal, senior brand manažer značky Targa Florio. 

Vývoj novinky zabral Kofole více než tři roky. Základem jsou citrusy ze Sicílie. Během vývoje byly testovány i různé alternativy slazení fíkovým či datlovým sirupem nebo ozvláštnění chuti přídavkem aromatických bylin, typických pro jižní kraje. „Namíchali jsme stovky vzorků. Nakonec se ale ukázalo, že nejlepší je čistá a výrazná ovocná chuť, která je tak pro Targu Florio typická,“ vysvětluje Petr Pravda, ředitel oddělení kvality a vývoje Kofoly. 

Podle druhu příchuti obsahuje Targa Florio 10 až 13 % podílu ovocné šťávy. K dispozici bude ve třech příchutích: pomeranč, krvavý pomeranč a citrón. Citrusy dodává rodinná firma, jež je pěstuje a zpracovává po několik generací. Limonáda je slazena pouze třtinovým cukrem, který se na Sicílii v minulosti také pěstoval. 

-stk-