Nový byznys loni nejvíce přinesl OMD, PHD a MediaComu
Žebříček COMvergence přináší pohled na tendry mediálních agentur v roce 2020.
Podle aktualizovaných dat COMvergence se na poli nového byznysu v loňském roce na českém trhu nejvíce dařilo mediálním agenturám OMD, PHD a MediaCom. Srovnání zahrnuje nové a obhájené klienty v roce 2020. Z něj vyplývá, že nejlépe si co do finančního objemu vedla agentura OMD (Omnicom Media Group). Objem monitorovaných mediálních investic klientů z výběrových řízeních, ve kterých loni rozpočty obhájila nebo získala nové, měl představovat 37 mil. USD. Agentura PHD (Omnicom Media Group) si v tomto srovnání připsala 34 mil. USD a MediaCom (GroupM) 15 mil. USD.
Nový byznys mediálních agentur v ČR v roce 2020 (mil. USD)
pořadí | mediální agentura | nový byznys (včetně obhájeného), monitorované investice, mil. USD |
1. | OMD | +37 |
2. | PHD | +34 |
3. | MediaCom | +15 |
4. | Starcom | +11 |
5. | Havas Media | +9 |
6. | Dentsu X | +5 |
6. | Wavemaker | +5 |
8. | Zenith | +2 |
Pokud jde o vývoj v rámci jednotlivých sítí mediálních agentur nejvíce si polepšila Omnicom Media Group (+68 mil. USD). Následují GroupM (+19 mil. USD) a Publicis Media (+15 mil. USD).
Nový byznys sítí mediálních agentur v ČR v roce 2020 (mil. USD)
pořadí | sítě mediálních agentur | nový byznys (včetně obhájeného), monitorované investice, mil. USD |
1. | Omnicom Media Group | +68 |
2. | GroupM | +19 |
3. | Publicis Media | +15 |
4. | Havas Media | +9 |
5. | Dentsu | +2 |
5. | Mediabrands | +2 |
K největším mediálním tendrům se loni řadily tendry klientů Kaufland (obhájila OMD), REWE (obhájila PHD), Lidl (obhájil MediaCom), Komerční banky (obhájila PHD) a Beiersdorf (obhájil Wavemaker).
-mav-
Pozn.: Server MediaGuru.cz je provozován agenturou PHD, která je součástí Omnicom Media Group.